شناسه خبر:62124
1401/8/14 09:11:18

سپهرغرب، گروه خبر: جشنواره تئاتر منطقه‌ای با حضور هنرمندانی از 10 استان کشور، دی ماه امسال در کرمانشاه برگزار می‌شود.

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه ای که به منظور بحث و بررسی در خصوص میزبانی کرمانشاه در این جشنواره برگزار شد با اشاره به برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر در چهار استان کشور گفت: این جشنواره یکی از جشنواره‌های منتهی به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است و برگزیدگان آن به این جشنواره راه می‌یابند.
وی با بیان اینکه قرار است چهار استان برای میزبانی جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر انتخاب شوند، گفت: شش استان برای میزبانی اعلام آمادگی کرده اند که یکی از آنها استان کرمانشاه است و امروز اینجا آمده ایم تا با موافقت و رضایت مسئولین استان برای همکاری در این جشنواره، میزبانی این جشنواره را به کرمانشاه بدهیم.
وی با بیان اینکه کرمانشاه میزبان استانهای غرب، جنوب غرب و شمالغرب خواهد بود، افزود: استانهایی که در این جشنواره در کرمانشاه حضور خواهند داشت شامل استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، قزوین، ایلام، همدان، خوزستان و کرمانشاه است.
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: از هر استان حدود سه یا نهایتا چهار گروه در این جشنواره شرکت خواهند کرد.
وی افزود: جمع هنرمندانی هم که کرمانشاه در مدت برپایی جشنواره میزبان آنها خواهد بود حدود 180 تا 200 نفر برآور شده است.
نظری با اشاره به برپایی پنج روزه این جشنواره گفت: بازه زمانی 24 آذر تا 20 دی برای برگزاری این جشنواره مطرح است که باید پنج روز برای برگزاری این جشنواره از میان این بازه زمانی انتخاب شود.
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به همکاری کامل وزارت با استان کرمانشاه دربرگزاری هرچه بهتر این جشنواره گفت: امیدواریم برگزاری این جشنواره با همکاری مسئولان استان در نهایت اتفاق خوبی را در حوزه هنرهای نمایشی رقم بزند.
تئاتر زبان موثری برای انتقال فرهنگ است
گفتنی است، علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این جلسه برپایی این جشنواره را موجب ایجاد شادی و نشاط در استان عنوان کرد و افزود: از مصادیق ایجاد شادی و نشاط برگزاری جشنواره‌های اینچنینی است که می‌توانند برای چند روز حال و هوای شهر را عوض کرده و فضای شادی ایجاد کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقش تاثیرگذار تئاتر در انتقال فرهنگ اشاره کرد و افزود: شرایط امروز جامعه نشان می‌دهد که باید بیش از هر چیز بر روی فرهنگ کار کنیم و یکی از راه‌های موثر انتقال فرهنگ استفاده از زبان هنر است و تئاتر در این زمینه می‌تواند بسیار کمک کننده و موثر باشد.
صفدری گفت: متاسفانه در دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا حق حوزه تئاتر آنچنان که باید ادا نشده و حالا فرصت خوبی است که برای ارتقای فرهنگ جامعه از این هنر بهره بگیریم.
این مسئول گفت: خوشبختانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای چهار استان را در نظر گرفته که با توجه به زیرساخت‌های مناسب مانند پلاتو و سالن‌های اجرا، یکی از این استان‌ها کرمانشاه است که قرار است میزبان این جشنواره باشد.
وی افزود: امیدواریم با همکاری استانداری کرمانشاه بتوانیم میزبان خوبی در این زمینه بوده و جشنواره ای باشکوه را برگزار کنیم.
در پایان این جلسه با موافقت استاندار با برگزاری این جشنواره در استان، قرار شد جزییات اجرای این جشنواره در قالب تفاهم نامه ای به امضای استانداری کرمانشاه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برسد.

شناسه خبر 62124