شناسه خبر:63179
1401/9/9 09:11:27

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: تلاش بر این است که طی ماه‌های آینده ظرفیت تصفیه آب به میزان یک‌هزار و 200 لیتر بر ثانیه در همدان برسد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد عصر دوشنبه در ادامه بازدیدهای خود از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی استان، از بخش‌های مختلف تصفیه‌خانه مهاجران بازدید کرد و افزود: مهم‌ترین مسئله ابرپروژه آب‌رسانی به شهر همدان، انتقال آب به طول 145 کیلومتر است.
وی ادامه داد: با توجه به اقداماتی که تاکنون انجام شده، انتقال آب به میزان 200 لیتر بر ثانیه انجام شده است.
استاندار همدان با اشاره به اینکه تجهیزاتی که تاکنون مهیا شده برای تأمین آب به میزان 600 لیتر بر ثانیه است، گفت: تلاش بر این است که طی ماه‌های آینده ظرفیت تصفیه به یک‌هزار و 200 لیتر بر ثانیه برسد.
قاسمی‌فرزاد ادامه داد: عمده تجهیزات لازم و نصب آن‌ها در تصفیه‌خانه مهاجران انجام شده و برای دریافت سایر تجهیزات مورد نیاز، پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.
وی افزود: این بازدید برای عرض خداقوت به مجموعه همکاران و کارگران مشغول در این پروژه و بررسی مسائل و مشکلات آن بود.
استاندار همدان تصریح کرد: پروژه آب‌رسانی به شهر همدان اهمیت ویژه‌ای داشته و در اولویت قرار دارد؛ بنابراین باید برای سرعت‌دهی به کار، تیم‌های کاری و فنی افزایش پیدا کنند تا زودتر مشکل آب مردم همدان حل‌وفصل شود.
قاسمی‌فرزاد مطرح کرد: پروژه تصفیه‌خانه مهاجران به‌سرعت درحال انجام است و تاکنون پیشرفت خوبی داشته و با این وضعیت در آینده شاهد انتقال آب به میزان یک‌هزار و 200 لیتر برثانیه به این تصفیه‌خانه و پس از آن به شبکه شهری خواهیم بود.
وی در پایان گفت: در فاز نخست تصفیه‌خانه مهاجران تصفیه آب به میزان 600 لیتر بر ثانیه بود که با تکمیل فاز دوم، مقدار یک‌هزار و 200 لیتر بر ثانیه آب در آن تصفیه و منتقل خواهد شد.

شناسه خبر 63179