شناسه خبر:63184
1401/9/9 09:16:15
معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری همدان:

کنترل کیفی تقاطع غیر هم‌سطح غدیر توسط مشاور ذی‌صلاح انجام گرفت

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری همدان گفت: کنترل کیفی پروژه تقاطع غیر هم‌سطح غدیر توسط مشاور ذی‌صلاح انجام شده است.

وحید علی‌ضمیر با اشاره به حواشی مطرح‌شده پیرامون تقاطع غیر هم‌سطح غدیر اظهار کرد: اظهار نظر در مورد مسائل فنی باید توسط افراد متخصص و فنی و خارج از فضای رسانه‌ای و حواشی مطرح شود تا نگرانی برای شهروندان پیش نیاید.
این مقام مسئول در حوزه فنی و عمرانی شهرداری همدان افزود: با توجه به اینکه قرارداد این پروژه به‌صورت طرح و ساخت (EPC) است؛ طراحی و نظارت بر حُسن اجرای این پروژه برعهده شرکت مهندسین مشاور هگزا بوده و مجری پروژه نیز شرکت بناسازان سپاهان اصفهان است، بنابراین براساس قرارداد کلیه مسئولیت ناشی از طراحی و اجرای پروژه برعهده این مجموعه مشارکت بوده و تا دو سال نیز تضمین توسط مشارکت در قرارداد قید شده است و کلیه عواقب احتمالی ناشی از طراحی و اجرا برعهده مشارکت بوده و هیچ مسئولیتی برعهده شهرداری به‌عنوان کارفرما نیست.
وی با اشاره به ابهامات در نتایج آزمایش بتن، اظهار کرد: مراحل کنترل کیفی کاملاً براساس ضوابط و آیین‌نامه‌های جاری در حوزه عمرانی طی شده است و آزمایش‌های مورد نیاز مقاومت مصالح کل پروژه توسط دو آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان همدان و آزمایشگاه مستقر در کارگاه صورت گرفته است.
علی‌ضمیر با اشاره به نتایج آزمایش این دو آزمایشگاه، اظهار کرد: ابهامات نتایج آزمایش بتن مدول دو عرشه بتنی پُل ناشی از ابهامات در اختلاف نتایج این دو آزمایشگاه بود که مراتب عیناً از سوی کارفرما به طراح پروژه ارسال شد و طراح پروژه با تحلیل مجدد و‌ درنظر گرفتن نتایج اعلامی، به‌صراحت ظرفیت باربری سازه را به‌ازای مقاومت کمتر از مقدار پیش‌بینی‌شده، قابل قبول دانست.
معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری تصریح کرد: این مشارکت معتبرترین شرکت در حوزه طراحی و اجرا بر تقاطع‌های غیر هم‌سطح و پُل‌های سطح کشور است و اطمینان خاطر داده شده کار از سوی شرکت فارغ از هرگونه مصلحت‌اندیشی و با تأکید بر حفظ اعتبار خود و با درنظر گرفتن منافع عمومی شهر و شهروندان است.
علی‌ضمیر با تأکید بر تنویر افکار عمومی و رفع هرگونه شبهه رسانه‌ای و فضای مجازی، اظهار کرد: این موضوع در شورای فنی استان و کمیته نظارت شورا مورد طرح و بررسی قرار گرفت و مقرر شد با وجود اطمینان از سوی شهرداری مبنی بر عدم وجود هرگونه مشکل در مسیر بهره‌برداری از پروژه (به استناد طراحی و تحلیل صورت‌گرفته از سوی طراح و مشاور پروژه) مشاوری از سوی شهرداری جهت موضوع کنترل و بازطراحی عرشه بتنی براساس نتایج موجود به‌کارگیری شود.

شناسه خبر 63184