شناسه خبر:63197
1401/9/9 13:18:49

رئیس جمهور گفت: در دوره جدید بیش از 6 میلیون نفر به صورت رایگان بیمه سلامت شدند و ما به دنبال آن هستیم که این خدمات به گونه ای افزایش پیدا کند که بیماران بجز بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم بزرگداشت مقام پرستار که همزمان با میلاد باسعادت حضرت زینب کبری (س) در سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی با گرامیداشت روز پرستار و تجلیل از خدمات آنها، اظهار داشت: صبر و بردباری یکی از رموز موفقیت انسان هاست و پیشوایان دینی و زنان و مردان تأثیرگذار در تاریخ از صبر و بردباری ویژه ای برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه علم به تنهایی کافی نیست و در کنار آن ظرفیت نیز لازم است، تصریح کرد: امیرالمومنین علی (ع) می‌فرمایند بهترین قلوب با ظرفیت ترین آنهاست. هم پیروزی ظرفیت می‌خواهد و هم عدم موفقیت. رسیدن به پست و مقام و از دست دادن آن نیز ظرفیت لازم دارد و گرنه آن فرد کار دست خودش می‌دهد.

رئیس جمهور افزود: آدم کم ظرفیت به محض مواجهه با مشکلات عقب می‌کشد و اعلام می‌کند که ما اهلش نیستیم اما پرستاران به خوبی نشان دادند که انسان‌های باظرفیتی هستند و در ماجرای شیوع کرونا که حتی پدر و مادر حاضر نبودند در کنار فرزند بیمارشان باشند، این پرستاران بودند که روزها و ماه‌ها به دور از خانواده مشغول خدمت به بیماران کرونایی بودند.

رئیسی تأکید کرد: پرستاران با تأسی از بانوی عالم حضرت زینب کبری (س) از ظرفیت بالایی برخوردار هستند که بیماران و پزشکان و خانواده‌های بیماران می‌توانند به این ظرفیت بالا اعتماد کنند.

وی با بیان اینکه فداکاری، انسانیت و توجه به دیگران چیزی نیست که با بخشنامه انجام شود، خاطرنشان کرد: خدمت انواع مختلفی دارد. یک نوع خدمت برای منافع شخصی است. همانطور که غربی‌ها برای تأمین منافع خودشان در اقصی نقاط جهان حضور می‌یافتند. البته در گذشته نمی‌گفتند که برای منافع خود در جاهای مختلف حضور پیدا می‌کنند اما امروز اعلام می‌کنند که هدفشان تأمین منافع خودشان است.

رئیس جمهور نگاه انسانی را یکی دیگر از انواع خدمت دانست و گفت: در نگاه انسانی افراد به دلیل دلسوزی و از روی رأفت است که به دیگران خدمت می‌کنند اما نگاه دیگری وجود دارد که آن نگاه الهی است و افراد خدمت را برای رضایت خداوند انجام می‌دهند. در این نوع خدمت رضایت خدا مدنظر است و کسی که به مردم خدمت می‌کند به دنبال تقدیر دیگران نیست.

رئیسی نگاه جامعه به پرستاران را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: مردم ما دیدند که پرستاران چگونه با فداکاری در شیوع کرونا به خدمت به مردم پرداختند و این قدردانی مردم از جایگاه پرستاران بسیار ارزشمند است و باید حفظ شود و پرستاران نیز به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: پرستاران با از خودگذشتگی به ارائه خدمت به مردم می‌پردازند و نمی‌گذارند مردم دردی بالاتر از درد بیماری را تحمل کنند.

رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های دولت در حوزه بهداشت و درمان گفت: در دوره جدید بیش از شش میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند که این یک خدمت و کار بسیار ارزشمند است. البته ما به دنبال آن هستیم که این خدمات به گونه‌ای افزایش پیدا کند که بیماران به جز بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند.

وی افزود: در دوره جدید بیش از 6 میلیون نفر به صورت رایگان بیمه سلامت شدند و ما به دنبال آن هستیم که این خدمات به گونه‌ای افزایش پیدا کند که بیماران بجز بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند.

رئیس جمهور گفت: بنده سازمان پرستاری را برای دولت یک نعمت می‌دانم زیرا این سازمان مشکلات قشر پرستاران را شناسایی و اعلام می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به مساله تعرفه گذاری خدمات پرستاری اظهار داشت: در بیمارستانی در خرم آباد قول دادم و اجرای تعرفه خدمات پرستاری و پرداخت حقوق پرستاران که رهبری هم بر آن تاکید داشتند دارد دنبال می‌شود.

وی افزود: البته آن زمان که وعده داده شده در دولت نبودم اما اگر وعده‌ای داده شد باید به آن عمل شود. غیر از اینکه تعرفه گذاری خدمات پرستاری با قوت ادامه داشته باشد، این امر باید پایدار باشد تا پرستاران بتوانند براساس آن برنامه ریزی کنند.

وی اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری را یکی از دستاوردهای این دولت دانست و بیان کرد: اگر تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرا نشده بود، مایل نبودم در جمع شما حاضر شوم. ما معتقدیم که هر وعده‌ای که داده‌ایم باید به آن عمل شود.

رئیسی تصریح کرد: البته دولت با مسائل مختلفی روبروست و در شرایطی هستیم که با مسئله رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق‌ها روبرو هستیم اما دولت با وجود همه کمبودها و با اعتماد به خداوند اعلام کرده مشکلی در کشور نیست که قابل حل نباشد. ما چشم به دست بیگانگان نداریم و معتقدیم با دست مردم و استفاده از ظرفیت‌های داخلی می‌توان مشکلات را حل کرد.

رئیسی تأکید کرد: آن شاءالله با همکاری، همراهی و روحیه‌ای که مردم و پرستاران ما دارند بتوانیم بیش از پیش مشکلات را حل کنیم زیرا مسئله سلامت، بهداشت، درمان و نداشتن دغدغه درمان بسیار اهمیت دارد و ما در دولت به دنبال ارتقای سطح خدمات در حوزه بهداشت و درمان هستیم. دولت نیز هر کمک و خدمتی که بتواند به پرستاران و بخش بهداشت و درمان ارائه خواهد کرد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 63197