شناسه خبر:63205
1401/9/10 08:49:28

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل زندان‌های ایلام از آزادی 116 زندانی جرائم مالی در این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری استان ایلام، مجید احسانی در آیین آزادی 18 زندانی مالی به‌مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: 10 زندانی با همت خیرین و ستاد دیه از زندان آزاد شدند و با همکاری مراجع قضائی به هشت زندانی واجد شرایط تسهیلات قضائی اعم از مرخصی پایان حبس، آزادی مشروط و غیره اعطا شد و زندانیان به آغوش خانواده خود بازگشتند.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون 116 زندانی نیازمند مالی از زندان‌های استان آزاد شده‌اند و برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تا پایان سال با همت خیرین برنامه‌ریزی شده است.
رئیس کل دادگستری ایلام نیز در این آیین از تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان و مسئولین زندان‌های استان تقدیر کرد و گفت: فراهم‌سازی زمینه اصلاح و بازپروری زندانیان با تلاش سنگربانان اصلاح و تربیت محقق می‌شود و مراجع قضائی در این راستا همواره همکاری اثربخشی داشته‌اند.
عمران علی‌محمدی تأکید کرد: حل مشکلات زندانیان، کاهش جمعیت کیفری، بهره‌مندی زندانیان از ارفاقات قانونی و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد از اهم برنامه‌هایی است که در دستگاه قضائی به آن‌ها پرداخته می‌شود.
گفتنی است، در پایان این مراسم رئیس‌ کل دادگستری استان با زندانیان دیداری چهره به چهره داشت و در قالب طرح پایش و غربالگری پرونده‌های قضائی زندانیان، به بررسی درخواست‌های آنان پرداخت.

شناسه خبر 63205