شناسه خبر:63419
1401/9/15 01:54:17

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام از پیگیری‌ها برای ایجاد مجتمع‌های بزرگ صنعتی دامپروری و دامداری در استان خبر داد.

آذرنوش عموزاده روز دوشنبه اظهار کرد: دامپروری صنعتی در قالب ایجاد مجتمع‌های بزرگ دامپروری و دامداری از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: این مجتمع‌های بزرگ صنعتی بهره‌وری تولید در حوزه دام را در استان افزایش می‌دهد و میزان ضرر و زیان نیز کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام ادامه داد: در دامداری‌های کنونی که عمدتا به شیوه‌های سنتی و جزیره‌ای نگهداری می‌شوند اما در دامداری صنعتی، گله‌های دام سبک و سنگین در مجتمع‌های بزرگ با زیرساخت‌های متناسب پرورش می‌یابند.

عموزاده یادآور شد: در کنار این مجتمع‌های صنعتی، دامپروری سنتی نیز به منظور یک ظرفیت مناسب گردشگری کشاورزی، حفظ و نگهداری می‌شود تا مورد بازدید گردشگران علاقه‌مند به زندگی‌های سنتی قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: دامپروری صنعتی و مجتمع‌های بزرگ دامی دارای مزایایی چون کاهش هزینه‌های جاری و اتلاف انرژی برای دامداران این مجتمع‌هاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام در خصوص مرغداری‌ها نیز گفت: هم اکنون مرغداری‌های استان سه برابر نیاز داخل استان مرغ تولید می‌کنند که افزایش دو برابری این مقدار مد نظر سازمان جهاد کشاورزی است.

شناسه خبر 63419