شناسه خبر:64813
1401/10/19 09:35:38

سپهرغرب، گروه ریحانه‌آفرینش: ســعی کنید هر وقت که کودک‌تان خوابیده و یا کسی از او مراقبت می‌کند، بخوابید. در نگاه اول استراحت کردن به نظر اتلاف وقت است، به‌ویژه زمانی که کارهــای زیادی وجود دارند، اما چنانچه خودتان را با خواب کافی ســر حال نگه دارید، انجام بسیاری از کارها سهل و ساده می‌شود..

1-از خودتان مراقبت کنید: شــما انرژی زیادی را از دســت داده‌اید و بسیار مهم است که مجــددا این انرژی را به‌دســت آورید. یک حمام گــرم، یک مطالعه کوتاه یــا قدم زدن با یک دوست و یا همسرتان می‌تواند به بازگشت این انرژی کمک کند. به کاری که می‌توانید در کمتر از یک ساعت انجام دهید تا به بازگرداندن سلامت شــما کمک کند، فکر کنید و زمینه انجام آن‌ها را فراهم کنید.
2-گریه کودک‌تان را به‌عنوان یک وسیله ارتباطی در نظر بگیرید: کودک شما نیاز دارد یاد بگیرد که دنیا مکانی قابل اعتماد است و امن است. این احســاس اعتماد نســبت به دنیا یک ســاختار ضروری برای چیزهایی است که بعدها یاد خواهد گرفت. زمــان‌هایی وجود دارند که به نظر می‌رسد هیچ چیز نمی تواند به او کمک کند و تنها کاری که شــما می‌توانید انجام دهید این اســت که نزدیک او بیایید، از او حمایت کنید و به او آرامش دهید تا او به گریه کردن ادامه دهد.
3-هر زمان که فرصت می‌کنید بخوابید: ســعی کنید هر وقت که کودک تان خوابیده و یا کسی از او مراقبت می‌کند، بخوابید. در نگاه اول استراحت کردن به نظر اتلاف وقت است، به ویژه زمانی که کارهــای زیادی وجود دارند، اما چنانچه خودتان را با خواب کافی ســر حال نگه دارید، انجام بسیاری از کارها سهل و ساده می‌شود.
4-به آرامــی حرکت کنیــد و تعهدات و مســئولیت اضافی را محدود کنید: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که مجبوریم به سرعت گام برداریــم، در حالی که کــودکان با گام‌های بســیار متفاوتی رشــد می‌کنند. پس خود را با آهنگ رشد کودک هماهنگ سازید. شــما در طول زندگی فقط به مدت چند ماه پدر و مادر جدید هســتید. در این باره فکر کنید که چگونه می‌توانید آن را بهتر و با کیفیت تر کنید.
5-کمک گرفتــن از اطرافیان: بســیاری از افرادی که اطراف شما هســتند علاقه مندند به شما کمک کنند، اما ممکن اســت از نحوه ارائه این پیشنهاد آگاهی نداشته باشند. شما خودتان می‌توانید با ملایمت و نرمی این موضوع را جویا شوید که آیا آن‌ها به این کار علاقه‌مندند یا نه؟ اگر کمک دیگران را بپذیرید، احساس سودمند بودن را در دیگران ایجــاد می‌کنید، ضمن آنکه احساس خوبی نیز به شما دست می‌دهد.
6-انتظارات خود را به حداقل برســانید: بســیاری از والدینی که خــارج از منزل کار می‌کنند، قبل از بچه‌دار شدن انتظار دارند اگر زمانی در خانه بمانند فرصت مناسبی خواهد بود برای این که به کارهای عقب مانده خود بپردازند. اگر انتظارات خود را به حداقل برسانید ممکن است کمتر احســاس شکست بکنید. ســعی نمایید انتخاب کنید که کدام یــک از طرح‌ها و کارهای خود را می‌توانید به تعویق بیاندازید.
7-انتظار احساسات آســیب‌پذیر را داشته باشید: آوردن یک بچه شما را دستخوش تغییراتی دائمی می‌کند. احساسات شــما به طور همزمان عمیق و به سطح نزدیک می‌شــود. خودتان را در حالی پیدا می‌کنید که چشــم‌هایتان از اشــک خیس است و یا برای دقایقی خود به خود احساس ســربلندی می‌کنید. اگر بدانید کــه این زندگی سرشــار از احســاس، بخش طبیعی از پدر و مادر جدید بودن اســت، می‌توان تمدد اعصاب کنید، تحمل کنید و حتی از احساسات جدید لذت ببرید.

شناسه خبر 64813