شناسه خبر:65671
1401/11/13 09:39:01

سپهرغرب، گروه خبر: معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از حضور رشته‌های مختلف صنایع‌دستی همدان در راستای معرفی توانمندی‌های استان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی تهران خبر داد.

محمدرضا خلجی، اظهار کرد: امسال بستر برای حضور رشته‌های صنایع‌دستی، شرکت‌ها، سازمان‌ها در نمایشگاه گردشگری مهیا شده است‌ و ظرفیت اداره کل میراث‌فرهنگی همدان در هر دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در کنار هم قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه گردشگری امسال از 18 تا 21 بهمن‌ماه دایر خواهد بود، افزود: هنرمندان حوزه صنایع‌دستی مورد حمایت قرار گرفته و می‌توانند توانمندی‌های خود را در این رویداد فرهنگی و هنری به نمایش گذاشته و ارائه دهند، علاوه بر این غرفه‌های 6، 7، 8، 9 و 27 برای فروش در نظر گرفته شده است.
خلجی با بیان اینکه همدان سومین استانی است که در حوزه صنایع‌دستی در نمایشگاه غرفه دارد، تصریح کرد: ظرفیت شهرها و روستاهای جهانی و ملی صنایع‌دستی همدان در نمایشگاه مورد توجه ویژه قرار دارد و سفال لالجین، مبل گمنبت ملایر، منبت گلریز تویسرکان و اشترمل، مرواربافی داویجان، چرم همدان و گلیم نهاوند بستر خوبی برای ارائه خواهند داشت.
این مقام مسئول ادامه داد: برای حضور رشته‌ها در نمایشگاه شاخص‌های خاصی را در نظر گرفته‌ایم و غرفه‌های فروش و ورکشاپ نیز در برنامه‌ریزی‌ها قرار دارد.
خلجی با بیان اینکه غرفه نام‌آوران با حضور اساتیدی مانند استاد دل‌زنده در نمایشگاه حضور دارد، گفت: فضای 50 متری برای هنرنمایی هنرمندان صنایع‌دستی در نظر گرفته شده است و هر روز 20 نفر از هنرمندان اجرای زنده خواهند داشت.
وی اضافه کرد: غرفه ورکشاپ و اجرای زنده برای رشته‌های چرخکاری سفال، منبت‌کاری، مروار بافی و نقاشی روی سفال در نظر گرفته شده است و روزهای 19‌، 20 و 21 بهمن‌ماه 20 هنرمند این رشته‌ها به هنرنمایی می‌پردازند.

شناسه خبر 65671