شناسه خبر:65861
1401/11/18 10:33:27

سپهرغرب، گروه گردشگری: هم‌زمان با برگزاری جشن‌های چهل‌وچهارمین سالگرد انقلاب اسلامی ٣٣٣ طرح در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در 6 استان کشور به بهره‌برداری رسید.

در ششمین روز دهه فجر (دوشنبه- ١٧ بهمن‌ماه ١4٠١) با حضور سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر و علی‌اصغر شالبافیان و مریم جلالی معاونان گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مدیران این وزارتخانه ٣٣٣ طرح در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان‌های خراسان رضوی، تهران، گیلان، هرمزگان، زنجان و مازندران به بهره‌برداری رسید.
معاون گردشگری در این مراسم درباره طرح‌های حوزه گردشگری در دولت سیزدهم اظهار کرد: از ابتدای امسال دو هزار موافقت اصولی برای سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری صادر شده است که برای ایجاد بیش از 5٠ هزار شغل مستقیم، سرمایه‌گذاری بیش از ١5 هزار میلیارد تومان صورت پذیرفته است.
علی‌اصغر شالبافیان گفت: همچنین دو هزار و 46١ موافقت اصولی با ارزش ٣٢٣ هزار میلیارد تومان و مجموع اشتغال ١٣٣ هزار نفر حین اجرا و برای ١٠٣ هزار شغل هم پس از بهره‌برداری، صورت گرفت.
* افتتاح ٢٧4 طرح گردشگری به ارزش ٧٢٠٠ میلیارد تومان
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ابراز کرد: امسال در هفته دولت و هفته گردشگری ٧4٠ طرح به حجم ارزشی ١٠٠ هزار میلیارد تومان افتتاح شده است. امروز هم ٣٣٣ طرح در سه حوزه افتتاح می‌شود که ٢٧4 طرح در حوزه گردشگری بوده و ارزش سرمایه‌گذاری این طرح‌ها هفت هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان است و بیش از چهار هزار و 5٠٠ شغل ایجاد خواهد کرد.
در ادامه این مراسم با ارتباط برخط (آنلاین) با مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌های خراسان رضوی، تهران، گیلان، هرمزگان، زنجان و مازندران طرح‌های گردشگری، صنایع‌ دستی و میراث فرهنگی با دستور ضرغامی به بهره‌برداری رسید.
در این آیین هرکدام از مدیران استانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره طرح‌ها و روند آماده‌سازی، نحوه تکمیل، میزان سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال طرح‌های افتتاح‌شده توضیحاتی ارائه کردند.

شناسه خبر 65861