شناسه خبر:86864
1403/7/8 14:32:00

در پی درخواست‌ها و شکایات مردم روستای سرنجیانه، بازرس کل استان کردستان به همراه فرماندار سنندج و تعدادی از مدیران کل استان طی بازدیدی مستقیماً به موضوع این روستا ورود کرد.


بازرس کل استان کردستان در بازدید از روستای سرنجیانه که به‌منظور احصای مشکلات این روستا صورت گرفت، مشکلات مردم روستا ازجمله اراضی کشاورزی، جاده دسترسی به پتروشیمی و معادن بالادست و همچنین تردد کامیون‌های حامل محموله‌های معدنی از داخل روستا و ایجاد مشکلاتی برای ساکنان این روستا مورد بررسی قرار گرفت.
عیسی هواسی در این بازدید بر لزوم رفع مشکلات 12ساله اهالی این روستا به‌دلیل تردد کامیون‌های معادن و پتروشیمی تأکید کرد و با بیان اینکه همه مسئولان باید در جایی که مردم دغدغه دارند، برای رفع آن تلاش کنند، اظهار کرد: تردد کامیون در روستا نه‌تنها منطقی نیست بلکه امنیت و آسایش مردم را نیز به خطر می‌اندازد. این مسئله یک معضل شناخته شده و همه باید برای حل آن تلاش کنیم.
وی افزود: اداره کل راهداری باید با ارائه مشاوره فنی به معادن، نسبت به احداث جاده دسترسی اقدام کند، همچنین جهاد کشاورزی و منابع طبیعی نیز درخصوص زمین‌های مسیر اعلام نظر کنند و هزینه‌های احداث این جاده نیز باید توسط خود معادن پرداخت شود.
مدیرکل بازرسی استان کردستان با تأکید بر اینکه نباید منافع عامه مردم فدای تعارض بین‌بخشی شود، گفت: با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، امیدواریم ظرف دو ماه آینده مشکل تردد کامیون‌ها در روستای سرنجیانه به طور کامل حل شود.
*ایجاد جاده جدید برای تردد کامیون‌های معادن، راهکاری برای کاهش مشکلات روستای سرنجیانه
در پی بازدید مشترک رئیس سازمان بازرسی استان، فرماندار سنندج و جمعی از مدیران کل مرتبط استان از روستای سرنجیانه و بررسی مشکلات ناشی از تردد کامیون‌های معادن در این منطقه، فرماندار سنندج راهکاری جامع برای حل این معضل ارائه داد.
حسن عسکری با تأکید بر لزوم حفظ حقوق اهالی روستا و بهبود شرایط زیست‌محیطی، پیشنهاد ایجاد جاده دسترسی جدید از پشت پتروشیمی را مطرح کرد.
وی همچنین بر ضرورت اتخاذ تمهیدات امنیتی مناسب توسط پتروشیمی با همکاری معادن برای تضمین ایمنی اهالی روستا تأکید کرد.
وی بر این نکته مهم اشاره کرد که ایجاد جاده دسترسی جدید توسط معادن با هماهنگی راهداری، ضمن تسهیل تردد کامیون‌ها، از بروز مشکلات برای اهالی روستا و ترافیکی جلوگیری خواهد کرد.
فرماندار سنندج همچنین بر غیرقانونی و غیرمنطقی بودن بسته شدن مسیر دسترسی به معادن تأکید کرد.

شناسه خبر 86864