کد خبر : 42410
تاریخ : 1400/4/2
گروه خبری : استان‌ها

استاندار کرمانشاه:

خیرین کرمانشاهی 320 میلیارد تومان به رزمایش‌های مؤمنانه کمک کردند

«هوشنگ بازوند» روز چهارشنبه در آیین توزیع بیش از یک‌هزار بسته معیشتی و 14 دستگاه اکسیژن‌ساز جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تهیه و توزیع این بسته‌های معیشتی علاوه‌بر خیرین، سایر دستگاه‌های اجرایی مانند هلال‌احمر، سپاه، بسیج، ارتش و کمیته‌ امداد هم حضور چشمگیری داشتند.

وی با اشاره به اینکه هلال‌احمر بعد از کرونا دوشادوش کادر درمان و پرستاران استان به بیماران کرونایی خدمت‌رسانی کرده‌ است، افزود: امروز این سازمان مردمی در پنجمین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی خود بیش از یک‌هزار بسته را برای نیازمندان تهیه و توزیع می‌کند.

بازوند ضمن تقدیر از خدمات کارکنان هلال‌احمر، بانک امانات پزشکی هلال‌احمر را هم خدمتی ارزشمند برای بیماران کرونایی توصیف کرد و گفت: امروز علاوه‌بر توزیع بسته‌های معیشتی 14 دستگاه اکسیژن‌ساز هم به بانک امانات پزشکی استان اضافه شده است و بیماران نیازمند می‌توانند از این تجهیزات به‌صورت امانت استفاده کنند.

* هلال‌احمر 14 دستگاه اکسیژن‌ساز و 1000 بسته معیشتی تهیه کرد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا در استان هلال‌احمر در کنار مردم و آسیب‌دیدگان بوده است، گفت: امروز هم یک‌هزار و 50 بسته معیشتی تهیه و 14 دستگاه اکسیژن‌ساز به بانک امانات پزشکی استان اضافه شد.

فرزین معتمدی اظهار کرد: هلال‌احمر برای تهیه بسته‌های معیشتی و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز 700 میلیون تومان اعتبار هزینه کرده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش بسته‌های معیشتی در پنجمین مرحله توزیع 350 هزار تومان است، گفت: قیمت هر دستگاه اکسیژن‌ساز هم حدود 25 میلیون تومان است.

معتمدی تعداد کل دستگاه‌های اکسیژن‌ساز در بانک امانات پزشکی استان را 28 عدد اعلام کرد و افزود: تهیه این دستگاه‌ها برای بسیاری از مردم که نیاز به اکسیژن دارند، بسیار سخت است و نیازمندان می‌توانند با همراه داشتن مدارک پزشکی خود ضمن مراجعه به شعب جمعیت هلال‌احمر شهرستان، به‌صورت رایگان از این خدمات استفاده کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در پایان گفت: هر مقدار دستگاه‌های اکسیژن‌ساز ما بیشتر باشد، مراجعه کمتری به بیمارستان‌ها انجام می‌شود و بنابراین از همه خیرین تقاضا می‌کنیم با تهیه این دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و تحویل به بانک امانات پزشکی استان، یاریگر کادر درمان و پزشکی باشند.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/42410