شناسه خبر:42410
1400/4/2 23:39:09

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه با اشاره به لبیک مردم استان به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت در رزمایش‌های مؤمنانه و دستگیری از آسیب‌دیدگان کرونا، گفت: بر این اساس تا به امروز مردم نوع‌دوست کرمانشاه 320 میلیارد تومان در قالب رزمایش‌های مؤمنانه به نیازمندان کمک کردند.

«هوشنگ بازوند» روز چهارشنبه در آیین توزیع بیش از یک‌هزار بسته معیشتی و 14 دستگاه اکسیژن‌ساز جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تهیه و توزیع این بسته‌های معیشتی علاوه‌بر خیرین، سایر دستگاه‌های اجرایی مانند هلال‌احمر، سپاه، بسیج، ارتش و کمیته‌ امداد هم حضور چشمگیری داشتند.

وی با اشاره به اینکه هلال‌احمر بعد از کرونا دوشادوش کادر درمان و پرستاران استان به بیماران کرونایی خدمت‌رسانی کرده‌ است، افزود: امروز این سازمان مردمی در پنجمین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی خود بیش از یک‌هزار بسته را برای نیازمندان تهیه و توزیع می‌کند.

بازوند ضمن تقدیر از خدمات کارکنان هلال‌احمر، بانک امانات پزشکی هلال‌احمر را هم خدمتی ارزشمند برای بیماران کرونایی توصیف کرد و گفت: امروز علاوه‌بر توزیع بسته‌های معیشتی 14 دستگاه اکسیژن‌ساز هم به بانک امانات پزشکی استان اضافه شده است و بیماران نیازمند می‌توانند از این تجهیزات به‌صورت امانت استفاده کنند.

* هلال‌احمر 14 دستگاه اکسیژن‌ساز و 1000 بسته معیشتی تهیه کرد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا در استان هلال‌احمر در کنار مردم و آسیب‌دیدگان بوده است، گفت: امروز هم یک‌هزار و 50 بسته معیشتی تهیه و 14 دستگاه اکسیژن‌ساز به بانک امانات پزشکی استان اضافه شد.

فرزین معتمدی اظهار کرد: هلال‌احمر برای تهیه بسته‌های معیشتی و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز 700 میلیون تومان اعتبار هزینه کرده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش بسته‌های معیشتی در پنجمین مرحله توزیع 350 هزار تومان است، گفت: قیمت هر دستگاه اکسیژن‌ساز هم حدود 25 میلیون تومان است.

معتمدی تعداد کل دستگاه‌های اکسیژن‌ساز در بانک امانات پزشکی استان را 28 عدد اعلام کرد و افزود: تهیه این دستگاه‌ها برای بسیاری از مردم که نیاز به اکسیژن دارند، بسیار سخت است و نیازمندان می‌توانند با همراه داشتن مدارک پزشکی خود ضمن مراجعه به شعب جمعیت هلال‌احمر شهرستان، به‌صورت رایگان از این خدمات استفاده کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در پایان گفت: هر مقدار دستگاه‌های اکسیژن‌ساز ما بیشتر باشد، مراجعه کمتری به بیمارستان‌ها انجام می‌شود و بنابراین از همه خیرین تقاضا می‌کنیم با تهیه این دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و تحویل به بانک امانات پزشکی استان، یاریگر کادر درمان و پزشکی باشند.

شناسه خبر 42410