شناسه خبر:81816
1403/2/6 16:19:17

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار استفاده‌کننده از رسیدساز جعلی در خارج از این استان خبر داد.

سرهنگ محمدباقر زارعی روز پنجشنبه اظهار کرد: در پی مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان به پلیس فتا، مشخص شد شخصی با ارائه رسید جعلی در قِبال خرید کالا اقدام به کلاهبرداری کرده‌ است که موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: به گفته شاکیان پرونده شخصی به‌عنوان خریدار وارد مغازه شده و پس از انتخاب کالا و دریافت شماره کارت برای واریز پول، با ادعای واریز اینترنتی هزینه کالا، اقدام به ارائه رسید پرداخت بانکی می‌ کرد و در ادامه مالباخته در بررسی حساب بانکی‌ خود متوجه می‌شد هیچ‌گونه وجهی به حساب او واریز نشده و رسید ارائه‌شده جعلی بوده است.

رئیس پلیس فتا استان همدان ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند که با هماهنگی قضائی وی را در یکی از استان‌های هم‌جوار دستگیر کردند.

سرهنگ زارعی افزود: متهم بعد از دستگیری با مشاهده مستندات پرونده به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و پرونده او برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شهروندان باید نسبت به فعال‌سازی پیامک حساب بانکی خود اقدام کنند، توصیه کرد: کاربران و صاحبان صنوف قبل از هرگونه معامله و تحویل کالا از واریز وجه به حساب بانکی خود مطمئن شده و تنها به رسیدهای پرداخت ارسالی از طریق شبکه‌های اجتماعی اکتفا نکنند.

سرهنگ زارعی گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهورندان است و کاربران می‌توانند درصورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی ارسال کرده یا موارد را با شماره 096380 در میان بگذارند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81816