شناسه خبر:82109
1403/2/13 18:00:54
ابتکار عمل شهرداری همدان در هفته کار و کارگر؛

برگزاری جُنگ شادی خانوادگی برای کارگران مناطق چهارگانه شهرداری

شهرداری همدان به‌مناسبت هفته کار و کارگر، خانواده کارگران مناطق چهارگانه را میهمان جُنگ شادی با شکوهی کرد.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

امام‌جمعه موقت همدان عصر پنجشنبه در مراسم جُنگ شادی خانوادگی کارگران شهرداری همدان که در سالن ابن‌سینا شکریه همدان برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کار و کارگر و همچنین هفته بزرگداشت مقام معلم، عنوان کرد: رکن اساسی کشور ایران کارگران هستند و تحقق شعار سال با دستان توانمند این عزیزان تحقق می‌یابد.
حجت‌الاسلام‌ سیدحسن فاضلیان خاطرنشان کرد: دین اسلام تأکید ویژه‌ای بر کار کردن داشته و بیکاری را مایه سرافکندگی می‌داند.

وی ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) به حاضرین در مراسم، ابراز کرد: در سال گذشته و سال جاری شاهد بارش رحمت الهی باران هستیم که این موضوع جای بسی شکرگزاری دارد.

امام‌جمعه موقت همدان با تأکید بر اینکه آفت کار تن‌آسایی است، گفت: در سیره اهل بیت (ع) نیز به موضوع کار و کارگری توجه خاصی شده و این موضوع نشان‌دهنده آن است که اسلام مخالف با تن‌پروری و بیکاری است.

حجت‌الاسلام فاضلیان با بیان اینکه خداوند کسانی را که کار نمی‌کنند و تنبل هستند دوست ندارد، خاطرنشان کرد: در حدیثی از امام موسی کاظم (ع) نیز می‌خوانیم که خداوند افرادی را که از کار و تلاش به دور هستند، دوست ندارد.

وی کارگری که در پی کسب روزی حلال برای خانواده خویش است را همانند مجاهد در راه خدا دانست و افزود: جایگاه کارگر در نزد خداوند متعال به اندازه‌ای است که او را در ردیف مجاهدان راه خود قرار می‌دهد.

امام‌جمعه موقت همدان کار کردن و کسب روزی حلال را از وظایف هر مسلمانی دانست و اشاره کرد: امام علی (ع) نیز در حدیثی به این مسئله اشاره کردند که انسان باید از علم و دانش خود در طول زندگی بهره‌برداری کند؛ چراکه عالم بدون عمل همانند زنبور بی عسل است.

حجت‌الاسلام فاضلیان کار کردن را بزرگ‌ترین تفریح سالم دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز همواره توجه خاصی به کارگران داشتند و به پرداخت حق و حقوق کارگر قبل از خشک شدن عرق صورتش سفارش می‌کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز به کار و کارگر بها و منزلت خاصی داد، اشاره کرد: باید در کنار کار کردن به ورزش کردن نیز اهمیت بدهیم و یکی از بهترین نوع ورزش‌ها پیاده‌روی‌های صبحگاهی است که در روز جمعه 21 اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با روز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر که آغاز دهه کرامت است، همایش پیاده‌روی خانوادگی از ابتدای بلوار جوان تا پارک ارم با اهدای جوایز برگزار خواهد شد.

* رونق و توسعه شهر به همت کارگران خدوم شهرداری است

شهردار همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه هفته کار و کارگر بهانه‌ای برای تجلیل و قدردانی از خدمات ارزنده کارگران شهرداری است، گفت: تمام زحمات شهر و به‌ویژه شهرداری بر دوش کارگران است.

سیدمسعود حسینی با تشکر از حمایت‌های خانواده محترم کارگران شهرداری همدان، عنوان کرد: کارگران شهرداری در اصل صاحبان اصلی شهر بوده و همواره برای آبادی و رونق شهر درحال تلاش و خدمت‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه کارگران شهرداری به‌صورت شبانه‌روزی درحال خدمات‌رسانی در شهر هستند، خاطرنشان کرد: کارگران شهرداری هم برای مردم مایه افتخار بوده و هم برای خانواده محترمشان گرانقدر و گرانمایه هستند.

شهردار همدان از اهدای هدیه 10 میلیون ریالی به تمامی کارگران شهرداری همدان در هفته کار و کارگر خبر داد و اشاره کرد: نمی‌توان برای همه زحماتی که کارگران عزیز می‌کشند قیمت‌گذاری کرد و مزدی درنظر گرفت، چراکه آن‌ها برای کار خود با خداوند متعال معامله کرده‌اند.

حسینی از اهدای 10 کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات به قید قرعه و هر کدام به ارزش 50 میلیون ریال در این مراسم خبر داد و افزود: در کنار زحماتی که کارگران عزیز متحمل می‌شوند، توجه به برنامه‌های فرهنگی و هنری این عزیزان و خانواده محترمشان نیز در اولویت شهرداری است.

گفتنی است؛ برگزاری حرکات نمایشی- ورزشی و اجرای برنامه‌های شاخص هنری با حضور هنرمندان مشهور کشوری در قالب تقلید صدا، کنسرت و غیره، از دیگر برنامه‌های این جُنگ شادی بود.

شناسه خبر 82109