کد خبر : 47225
تاریخ : 1400/7/27
گروه خبری : استان‌ها

مدیرکل راه ایلام:

400 میلیارد تومان برای تکمیل تونل کبیر کوه مصوب شد

عبدالله بهادری با تشریح برنامه‌های سفر اخیر رییس جمهوری به استان در حوزه راه و شهرسازی اظهار داشت: برای تکمیل تونل کبیر کوه و راه‌های طرفین آن مبلغ 300 میلیارد تومان از محل ماده 56 و 100 میلیارد تومان از محل منابع عمومی سالهای 1400 و 1401 اختصاص یافت.

وی افزود: همچنین 40 میلیارد تومان نیز برای بهسازی قطعه اول راه اصلی صالح آباد - ایلام- حمیل در نظرگرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: تامین زمین مورد نیاز هشت هزار واحد مسکن روستایی و شهری در سالهای 1400 تا 1403 و 2 هزار واحد مسکونی از محل موافقتنامه سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن در سال جاری از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهور به استان ایلام است.

بهادری اضافه کرد: در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن برنامه ریزی برای احداث حدود 28 هزار واحد مسکونی طی چهارسال در استان صورت گرفته است که هم اکنون احداث سه هزار و 290 واحد طرح اقدام ملی مسکن در استان اجرایی شده است.

وی درخصوص تامین زمین مورد نیاز مسکن استان بیان داشت: سه راهکار برای تامین زمین مورد نیاز قانون جهش تولید مسکن درنظرگرفته شده است، اولین راهکار اداره کل راه وشهرسازی استان تمامی زمینهای تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن را به احداث مسکن ملی اختصاص داده است.

وی بیان کرد: راهکار دوم استفاده از زمین‌های بلا استفاده ادارات و سازمانها است که طبق قانون می‌بایست در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرارگرفته و برای احداث مسکن اختصاص یابد که در این زمینه زمینهای مذکور شناسایی شده و درحال رایزنی با ادارات هستیم و چنانچه این همکاری صورت نگیرد این اداره کل اقدام قانونی لازم در این زمینه انجام خواهد داد.

بهادری ادامه داد: راهکار سوم الحاق زمین به محدوده شهرها است که دراین زمینه اخیرأ 9 قطعه در شهرهای مختلف استان به مساحت نزدیک به 132 هکتار( 6 قطعه از درجلسه کارگروه امور زیربنایی جهت الحاق به شهرها و سه قطعه داخل حریم درکمیسیون ماده 5) به تصویب رسیده که پس از طی مراحل قانونی جهت احداث مسکن قانون جهش تولید مسکن در نظر گرفته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: چهار قطعه دیگر نزدیک به 12 هکتار نیز در سه شهر دیگر استان قبلا جهت الحاق به محدوده شهرها به تصویب رسیده و در حال طی سایرمراحل قانونی است.

وی خاطر نشان کرد: استان ایلام توانایی احداث 28 هزار واحد مسکونی طی چهار سال قطعاً دارد و این مهم بستگی به استقبال اشخاص واجد شرایط از طرح مذکور می‌باشد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/47225