شناسه خبر:47225
1400/7/27 09:44:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه وشهرسازی ایلام گفت: 400 میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به استان برای تکمیل تونل کبیر کوه مصوب شد.

عبدالله بهادری با تشریح برنامه‌های سفر اخیر رییس جمهوری به استان در حوزه راه و شهرسازی اظهار داشت: برای تکمیل تونل کبیر کوه و راه‌های طرفین آن مبلغ 300 میلیارد تومان از محل ماده 56 و 100 میلیارد تومان از محل منابع عمومی سالهای 1400 و 1401 اختصاص یافت.

وی افزود: همچنین 40 میلیارد تومان نیز برای بهسازی قطعه اول راه اصلی صالح آباد - ایلام- حمیل در نظرگرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: تامین زمین مورد نیاز هشت هزار واحد مسکن روستایی و شهری در سالهای 1400 تا 1403 و 2 هزار واحد مسکونی از محل موافقتنامه سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن در سال جاری از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهور به استان ایلام است.

بهادری اضافه کرد: در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن برنامه ریزی برای احداث حدود 28 هزار واحد مسکونی طی چهارسال در استان صورت گرفته است که هم اکنون احداث سه هزار و 290 واحد طرح اقدام ملی مسکن در استان اجرایی شده است.

وی درخصوص تامین زمین مورد نیاز مسکن استان بیان داشت: سه راهکار برای تامین زمین مورد نیاز قانون جهش تولید مسکن درنظرگرفته شده است، اولین راهکار اداره کل راه وشهرسازی استان تمامی زمینهای تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن را به احداث مسکن ملی اختصاص داده است.

وی بیان کرد: راهکار دوم استفاده از زمین‌های بلا استفاده ادارات و سازمانها است که طبق قانون می‌بایست در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرارگرفته و برای احداث مسکن اختصاص یابد که در این زمینه زمینهای مذکور شناسایی شده و درحال رایزنی با ادارات هستیم و چنانچه این همکاری صورت نگیرد این اداره کل اقدام قانونی لازم در این زمینه انجام خواهد داد.

بهادری ادامه داد: راهکار سوم الحاق زمین به محدوده شهرها است که دراین زمینه اخیرأ 9 قطعه در شهرهای مختلف استان به مساحت نزدیک به 132 هکتار( 6 قطعه از درجلسه کارگروه امور زیربنایی جهت الحاق به شهرها و سه قطعه داخل حریم درکمیسیون ماده 5) به تصویب رسیده که پس از طی مراحل قانونی جهت احداث مسکن قانون جهش تولید مسکن در نظر گرفته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: چهار قطعه دیگر نزدیک به 12 هکتار نیز در سه شهر دیگر استان قبلا جهت الحاق به محدوده شهرها به تصویب رسیده و در حال طی سایرمراحل قانونی است.

وی خاطر نشان کرد: استان ایلام توانایی احداث 28 هزار واحد مسکونی طی چهار سال قطعاً دارد و این مهم بستگی به استقبال اشخاص واجد شرایط از طرح مذکور می‌باشد.

شناسه خبر 47225