کد خبر : 69292
تاریخ : 1402/2/31
گروه خبری : فرهنگی

برگزاری بیش از 3000 برنامه مختلف در دهه کرامت

نشست خبری ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت روز گذشته در مجتمع فرهنگی هنری شهیدآوینی همدان و در جمع خبرنگاران برگزار شد.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان اظهار کرد: به‌مناسبت دهه کرامت به مدت 11 روز در میدان امام خمینی (ره) از ساعت 16 الی 19 با هدف ترویج فرهنگ رضوی برنامه‌های فرهنگی، مشاوره مذهبی، سلامت، بانوان و خانواده، وقف و نذر و خوانش سرودهای مختلف برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام «علی عزیزی» ادامه داد: تجلیل از بانوان محجبه و دختران عضو کانون فرهنگی را داریم و در یکی از کانون‌ها پخت نان صلواتی صورت می‌گیرد.

مسئول کانون فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع) در مسجد درگزین را نیز داریم؛ همچنین پیاده‌روی اعضای کانون‌ها، افتتاح کانون محلات، قرائت دعای توسل و مولودی‌خوانی در مساجد، از دیگر برنامه‌های هفته کرامت است.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در همدان نیز گفت: در دهه کرامت اجرای بیش از سه هزار برنامه مختلف در سطح استان در دستور کار است که خوشبختانه تمام این برنامه‌ها به‌صورت مردمی اجرا خواهد شد.

محمدعلی حیدری‌دلگرم افزود: در روز دختر و تولد حضرت فاطمه معصومه (س) جشن بزرگی برای دختران در مدرسه ملک‌محمدی همدان با حضور 600 نفر از دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین پرچم متبرک آستان قدس رضوی روی میله پرچم میدان پژوهش به اهتزار درمی‌آید و ایجاد هشت غرفه متنوع در میدان امام خمینی (ره)، ازجمله دیگر برنامه‌های این دهه به‌شمار می‌آید.

حیدری‌دلگرم با بیان اینکه به همت خیرین افرادی که تاکنون به مشهد نرفته‌اند و واجد شرایط هستند به این سفر معنوی اعزام خواهند شد، مطرح کرد: خوشبختانه به همت خیرین افرادی که تاکنون به مشهد نرفته‌اند و بالای 50 سال سن دارند و تمکن مالی ندارند، به‌ترتیب به مشهد سفر خواهند کرد.

وی افزود: ترویج فرهنگ امام رضا (ع) بر همه‌چیز ارجح است و دهه کرامت باید در خدمت امام رضا باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی گفت: روز 31 اردیبهشت‌ماه در همه مساجد و کل استان مردم جشن خواهند گرفت و یک خردادماه هم روز شادی است؛ دو خردادماه نیز نیکوکاران پشتیبانی خواهند کرد.

وی تأکید کرد: سوم خردادماه روز خیرخواهی و پیروزی است، چهار خردادماه روز بقاع متبرکه بوده و پنج خردادماه روز زیست عفیفانه است که با توجه به شرایط جامعه، اهمیت ویژه‌ای دارد.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی گفت: هفت خردادماه روز امیدآفرینی و اتحاد است، هشت خردادماه روز مهربانی و محبت به اهل بیت بوده و 9 خردادماه روز عدالت علوی و 10 خردادماه روز اخلاق در پرتو سیره امام رضا است.

 

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/69292