شناسه خبر:69292
1402/2/31 11:54:17

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در همدان گفت: در دهه کرامت اجرای بیش از سه هزار برنامه مختلف در سطح استان در دستور کار است که خوشبختانه تمام این برنامه‌ها به‌صورت مردمی اجرا خواهد شد.

نشست خبری ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت روز گذشته در مجتمع فرهنگی هنری شهیدآوینی همدان و در جمع خبرنگاران برگزار شد.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان اظهار کرد: به‌مناسبت دهه کرامت به مدت 11 روز در میدان امام خمینی (ره) از ساعت 16 الی 19 با هدف ترویج فرهنگ رضوی برنامه‌های فرهنگی، مشاوره مذهبی، سلامت، بانوان و خانواده، وقف و نذر و خوانش سرودهای مختلف برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام «علی عزیزی» ادامه داد: تجلیل از بانوان محجبه و دختران عضو کانون فرهنگی را داریم و در یکی از کانون‌ها پخت نان صلواتی صورت می‌گیرد.

مسئول کانون فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع) در مسجد درگزین را نیز داریم؛ همچنین پیاده‌روی اعضای کانون‌ها، افتتاح کانون محلات، قرائت دعای توسل و مولودی‌خوانی در مساجد، از دیگر برنامه‌های هفته کرامت است.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در همدان نیز گفت: در دهه کرامت اجرای بیش از سه هزار برنامه مختلف در سطح استان در دستور کار است که خوشبختانه تمام این برنامه‌ها به‌صورت مردمی اجرا خواهد شد.

محمدعلی حیدری‌دلگرم افزود: در روز دختر و تولد حضرت فاطمه معصومه (س) جشن بزرگی برای دختران در مدرسه ملک‌محمدی همدان با حضور 600 نفر از دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین پرچم متبرک آستان قدس رضوی روی میله پرچم میدان پژوهش به اهتزار درمی‌آید و ایجاد هشت غرفه متنوع در میدان امام خمینی (ره)، ازجمله دیگر برنامه‌های این دهه به‌شمار می‌آید.

حیدری‌دلگرم با بیان اینکه به همت خیرین افرادی که تاکنون به مشهد نرفته‌اند و واجد شرایط هستند به این سفر معنوی اعزام خواهند شد، مطرح کرد: خوشبختانه به همت خیرین افرادی که تاکنون به مشهد نرفته‌اند و بالای 50 سال سن دارند و تمکن مالی ندارند، به‌ترتیب به مشهد سفر خواهند کرد.

وی افزود: ترویج فرهنگ امام رضا (ع) بر همه‌چیز ارجح است و دهه کرامت باید در خدمت امام رضا باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی گفت: روز 31 اردیبهشت‌ماه در همه مساجد و کل استان مردم جشن خواهند گرفت و یک خردادماه هم روز شادی است؛ دو خردادماه نیز نیکوکاران پشتیبانی خواهند کرد.

وی تأکید کرد: سوم خردادماه روز خیرخواهی و پیروزی است، چهار خردادماه روز بقاع متبرکه بوده و پنج خردادماه روز زیست عفیفانه است که با توجه به شرایط جامعه، اهمیت ویژه‌ای دارد.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی گفت: هفت خردادماه روز امیدآفرینی و اتحاد است، هشت خردادماه روز مهربانی و محبت به اهل بیت بوده و 9 خردادماه روز عدالت علوی و 10 خردادماه روز اخلاق در پرتو سیره امام رضا است.

 

شناسه خبر 69292