کد خبر : 71368
تاریخ : 1402/4/21
گروه خبری : همدان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان مطرح کرد:

نیروی انسانی آموزش‌دیده، نیاز همدان برای کنترل آتش‌سوزی مراتع

اسفندیار خزایی با اشاره به افزایش محسوس دما در روزهای اخیر و احتمال حریق در مراتع، اظهار کرد: با توجه به افزایش محسوس دما در روزهای اخیر و احتمال حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، تمامی نیروهای منابع طبیعی در آماده‌باش کامل هستند و تا پایان گرما و کاهش درجه حرارت، در آماده‌باش خواهند بود.

وی با بیان اینکه امسال سازمان FAO نیز هشدار افزایش دما و حرارت را داده است، تصریح کرد: امسال پوشش گیاهی مراتع استان نرمال است و با توجه به گرم شدن دما، نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه حریق در مراتع استان، افزود: 150 کیلومتر آتش‌بُر در استان ایجاد شده و 12 دستگاه دمنده جدید به ناوگان اطفای حریق استان اضافه شده است.

خزایی با تأکید بر اینکه گروه‌های 10 گانه منابع طبیعی در آماده‌باش کامل هستند، بیان کرد: همچنین گروه‌های مردمی در قالب محافظ همیار نیز توسط ترویج آموزش داده شده‌اند؛ به‌طوری که 200 نفر در استان محافظ همیار آموزش دیده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: همدان استانی مرتعی است و عرصه جنگلی کمی دارد، اما با این وجود جنگل‌های استان حفاظت صددرصدی دارند.

وی با بیان اینکه باید روی پیشگیری و فرهنگ‌سازی کار شود، ادامه داد: بسیاری از آتش‌سوزی‌های مراتع منشأ انسانی دارد که باید در این زمینه کار شود؛ ضمن اینکه تلفن 1504 منابع طبیعی به‌صورت 24 ساعته آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/71368