شناسه خبر:71368
1402/4/21 23:50:59
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان مطرح کرد:

نیروی انسانی آموزش‌دیده، نیاز همدان برای کنترل آتش‌سوزی مراتع

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با تأکید بر اینکه 60 درصد از مراتع استان همدان ازلحاظ حریق بحرانی است، گفت: بیشترین نیاز استان همدان برای کنترل آتش‌سوزی مراتع، نیروی انسانی آموزش‌دیده است.

اسفندیار خزایی با اشاره به افزایش محسوس دما در روزهای اخیر و احتمال حریق در مراتع، اظهار کرد: با توجه به افزایش محسوس دما در روزهای اخیر و احتمال حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، تمامی نیروهای منابع طبیعی در آماده‌باش کامل هستند و تا پایان گرما و کاهش درجه حرارت، در آماده‌باش خواهند بود.

وی با بیان اینکه امسال سازمان FAO نیز هشدار افزایش دما و حرارت را داده است، تصریح کرد: امسال پوشش گیاهی مراتع استان نرمال است و با توجه به گرم شدن دما، نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه حریق در مراتع استان، افزود: 150 کیلومتر آتش‌بُر در استان ایجاد شده و 12 دستگاه دمنده جدید به ناوگان اطفای حریق استان اضافه شده است.

خزایی با تأکید بر اینکه گروه‌های 10 گانه منابع طبیعی در آماده‌باش کامل هستند، بیان کرد: همچنین گروه‌های مردمی در قالب محافظ همیار نیز توسط ترویج آموزش داده شده‌اند؛ به‌طوری که 200 نفر در استان محافظ همیار آموزش دیده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: همدان استانی مرتعی است و عرصه جنگلی کمی دارد، اما با این وجود جنگل‌های استان حفاظت صددرصدی دارند.

وی با بیان اینکه باید روی پیشگیری و فرهنگ‌سازی کار شود، ادامه داد: بسیاری از آتش‌سوزی‌های مراتع منشأ انسانی دارد که باید در این زمینه کار شود؛ ضمن اینکه تلفن 1504 منابع طبیعی به‌صورت 24 ساعته آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

شناسه خبر 71368