شناسه خبر:81824
1403/2/7 17:41:46

امام جمعه همدان گفت: مصداق تقوا برای مدیران و مسئولان نظام عمل به وظائفی است که در قانون برای آنان تعریف شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران در حسینیه امام خمینی(ره) همدان اظهار کرد: عمل به تقوا در مسئولان، انجام دادن وظایف آنهاست و اگر یک مسئول در نظام اسلامی به وظایفی که در قانون برای او تعریف شده، عمل کند، می‌شود تقوا.

وی با بیان اینکه ترک فعل و تسامح در انجام وظایف مخالف تقواست افزود: سال گذشته مسأله حجاب و عفاف روندی را در پیش گرفت که باعث نگرانی خانواده‌ها و عموم مردم شد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اتفاقات نشان داد رها کردن این فضا به ضرر تمام مردم، خانواده‌ها و جوانان است تصریح کرد: حتی عده‌ای ممکن است بگویند که حجاب را قبول ندارند اما فارغ از این مسائل، واقعیت این است که این فضا رو به سمتی است که آسیب همگانی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه پلیس پبشقدم شده و با متانت و رافت کامل تذکرات را می‌دهد ادامه داد: از افرادی که بعد از دریافت تذکر از پلیس رعایت کردند و فرهیختگی به خرج دادند، تقدیر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه پلیس وقتی تذکر می‌دهد اغلب مردم می‌پذیرند و این موضوع جای قدردانی دارد خاطرنشان کرد: اینجا نباید به این مساله اکتفا شود، برای بیش از 27 دستگاه قانون در حوزه حجاب تکالیفی را مشخص کرده که باید همه در این زمینه فعال باشند.

وی با تاکید بر اینکه امروز ما نیاز به اقناع‌سازی داریم گفت: کار فرهنگی لازم است و همه به این مساله از رئیس جمهور با مسئولان فرهنگی قائل هستند و باید در این زمینه ورود کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در استان باید اقدامات لازم را انجام و در شورای فرهنگ عمومی گزارش دهند اظهار کرد: آموزش و پرورش، صدا و سیما، مدیریت شهری و اغلب دستگاه‌های دولتی وظیفه دارند کار فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف انجام دهند و اقدامات پلیس آخرین مرحله این فرایند است.

وی با بیان اینکه مسئولان به وظایف قانونی خود در حوزه حجاب عمل کنند افزود: نظارت بر بازار پوشاک در قانون پیش‌بینی شده و باید انجام شود تا بانوان بتوانند لباس مناسب تهیه کنند، در بازار لباس‌های تولید و عرضه می‌شود و و بعد ما به افرادی که از این لباس‌ها استفاده می‌کنند، انتقاد می‌کنیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه همه کار را نباید به پلیس واگذار کرد افزود: در سطح شهر قرارگاه حجاب و عفاف است و گزارش دهند که در چه زمینه‌هایی کارهای فرهنگی و عملیاتی انجام می‌دهند و دولت به مردم گزارش دهد که چه اقدامات فرهنگی انجام داده است؟

وی در ادامه سخنان خود به سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا اشاره کرد و گفت: در حوزه روابط بین‌الملل شرق و غرب فرقی ندارد و مهم این است که توافقنامه‌ها به نفع مردم و کشور باشد و اگر این تفاهم‌نامه‌ها اجرا شود، چالش جدی برای تحریم‌ها به حساب می‌آیند اما شرط آن این است که دولت پیگیری کند تا این موارد اجرا شود و مردم تاثیر آن در زندگی خود را حس کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود به روز کارگر اشاره کرد و گفت: باید از جامعه کارگری، کارفرمایان و فعالان این حوزه تقدیر کرد همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند حال خوب کارگر، حال جامعه را خوب می‌کند این یعنی همه باید تلاش کنیم از مساله کار و کارگر حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه حمایت از جامعه کارگری فقط افزایش 30 تا 40 درصدی حقوق نیست، چرا که کارگر از تورم عقب می‌ماند تاکید کرد: آنچه مهم است طراحی سازوکارهای اقتصادی است تا کارگر بتواند خود سهامدار باشد؛ دولت باید بداند برای حمایت از کارگر باید از کارفرما نیز حمایت شود‌.

امام جمعه همدان افزود: باید از تولید به معنای واقعی حمایت کرد تا کارفرما نیز بتواند از جامعه کارگری خود حمایت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تجمع دانشجویان در کشورهای آمریکایی با هدف حمایت از فلسطین و ضرب و شتم آنها اشاره کرد و گفت: این کشورها که ادعای آزادی بیان دارند، به خاطر آبروی خودشان هم که شده کمی مسالمت‌آمیز برخورد کنند اما واقعیت این است که آنها تنها آزادی بیان را تنها جایی مورد توجه قرار می‌دهند که به نفع خودشان باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی تصریح کرد: دانشجویان برای شهادت 40 هزار کودک و زن در غزه توسط رژیم صهیونیستی اعتراض می‌کنند اما دولت آمریکا با این افراد برخورد می‌کند؛ در واقع اقدامات آنها باعث رفتن آبروی تمدن غربی و شعار آزادی بیان شده است، در واقع جریان غزه باعث شده که واقعیت غرب بر مردم روشن شود.

وی در پایان سخنانش با تاکید بر لزوم توجه به ارتباط‌گیری هیئت امنای مساجد با مردم به خصوص جوانان گفت: به سریال تلویزیونی مشاور در شبکه دو توجه کنید این سریال یک الگو برای هیئت امناست تا مسجد در محله به عنوان محور قرار گیرد.

شناسه خبر 81824