کد خبر : 77839
تاریخ : 1402/10/12
گروه خبری : فرهنگی

پیشرفت فیزیکی 85 درصدی یک کتابخانه روستایی بعد از 12 سال

معصومه حسنی‌خونسار پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه ساخت کتابخانه عمومی روستای سراب‌قامیش اظهار کرد: کلنگ احداث کتابخانه عمومی روستای سراب قامیش از سال 1390 زده شده و مجری اجرای طرح اداره کل راه و شهرسازی است.
 

وی بیان کرد: این پروژه دارای 840 مترمربع مساحت و 320 مترمربع زیربنا است که با تکیمل و تجهیز آن، بخشی از نیازهای فرهنگی روستای سراب‌قامیش به‌ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی مرتفع می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به فعالیت 16 باب کتابخانه عمومی روستایی در استان کردستان، تصریح کرد: از این تعداد بیشترین تعداد در شهرستان‌های سنندج و کامیاران قراردارد.

حسنی‌خونسار با بیان اینکه کردستان یک استان فرهنگی است و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نیز در سفر تاریخی خود بر فرهنگی بودن این استان تأکید داشتند، گفت: از این رو توسعه شاخص‌های کتابخوانی به‌عنوان بخش مهمی از فرهنگ باید مورد توجه جدی متولیان امر باشد.

وی توسعه کتابخانه‌های عمومی را نیازمند حمایت مسئولان دانست و افزود: کتابخانه‌های عمومی از مهم‌ترین ارکان توسعه فرهنگی در کشور هستند که باید بیش از پیش مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

وی با اشاره به فعالیت 54 باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کردستان، یادآوری کرد: هم‌اکنون بالغ بر 900 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است و علاقه‌مندان می‌توانند سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان زیربنای کتابخانه‌های عمومی کردستان را 24 هزار و 300 مترمربع ذکر و اضافه کرد: هم‌اکنون نزدیک به 52 هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

 

 

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/77839