شناسه خبر:77839
1402/10/12 11:12:42

سپهرغرب-گروه خبر:سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: پروژه ساخت کتابخانه سراب‌قامیش سنندج که از سال 90 کلنگ‌زنی شده است 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معصومه حسنی‌خونسار پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه ساخت کتابخانه عمومی روستای سراب‌قامیش اظهار کرد: کلنگ احداث کتابخانه عمومی روستای سراب قامیش از سال 1390 زده شده و مجری اجرای طرح اداره کل راه و شهرسازی است.
 

وی بیان کرد: این پروژه دارای 840 مترمربع مساحت و 320 مترمربع زیربنا است که با تکیمل و تجهیز آن، بخشی از نیازهای فرهنگی روستای سراب‌قامیش به‌ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی مرتفع می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به فعالیت 16 باب کتابخانه عمومی روستایی در استان کردستان، تصریح کرد: از این تعداد بیشترین تعداد در شهرستان‌های سنندج و کامیاران قراردارد.

حسنی‌خونسار با بیان اینکه کردستان یک استان فرهنگی است و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نیز در سفر تاریخی خود بر فرهنگی بودن این استان تأکید داشتند، گفت: از این رو توسعه شاخص‌های کتابخوانی به‌عنوان بخش مهمی از فرهنگ باید مورد توجه جدی متولیان امر باشد.

وی توسعه کتابخانه‌های عمومی را نیازمند حمایت مسئولان دانست و افزود: کتابخانه‌های عمومی از مهم‌ترین ارکان توسعه فرهنگی در کشور هستند که باید بیش از پیش مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

وی با اشاره به فعالیت 54 باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کردستان، یادآوری کرد: هم‌اکنون بالغ بر 900 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است و علاقه‌مندان می‌توانند سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان زیربنای کتابخانه‌های عمومی کردستان را 24 هزار و 300 مترمربع ذکر و اضافه کرد: هم‌اکنون نزدیک به 52 هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

 

 

شناسه خبر 77839