شناسه خبر:82073
1403/2/12 19:32:11
رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی در روسیه:

همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی در روسیه استان با بیان اینکه همدان با دارا بودن محصولات کشاورزی متنوع می‌تواند حجم بالایی از صادرات را به کشور روسیه داشته باشد، گفت: روسیه و ایران در کنار هم می‌توانند به یک بازار دو هزار میلیارد دلاری دسترسی داشته باشند.

محسن رحیمی چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه اکسپو ایران اظهار کرد: تأثیر برگزاری نمایشگاه‌ها بر شناخت تجار دو طرف بسیار مهم است و استان همدان با دارا بودن محصولات کشاورزی متنوع، می‌تواند حجم بالایی از صادرات را به کشور روسیه داشته باشد.

وی با بیان اینکه روسیه و ایران در کنار هم می‌توانند به یک بازار دو هزار میلیارد دلاری دسترسی داشته باشند، تصریح کرد: ظرفیت صادرات به کشور روسیه بسیار گسترده است، بنابراین استان همدان می‌تواند در این بخش با برنامه‌ریزی اصولی و داشتن نقشه راه سهم خود را از این بازار کسب کند.

رحیمی با بیان اینکه آمار صادرات کالاهای ایران به روسیه 2023 به ارزش حدود 946 میلیون دلار رسیده است، خاطرنشان کرد: درحال حاضر فرصت خوبی برای استان همدان برای صادرات به روسیه فراهم است که با حمایت مسئولان دولتی و ورود بخش‌خصوصی می‌تواند زمینه‌ساز مبادلات تجاری با حجم قابل توجهی از محصولات این استان باشد.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی در روسیه تصریح کرد: همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد که می‌تواند در حوزه صادرات کشاورزی و صنایع غذایی اثرگذار باشد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 82073