کد خبر : 77961
تاریخ : 1402/10/14
گروه خبری : فرهنگی

شهرداری سقز 500 متر زمین برای ساخت کتابخانه واگذار کرد

شهردار سقز روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اظهار کرد: سقز دومین شهر پرجمعیت استان و از قدیمی‌ترین شهرهای ایران و دارای مردمی بسیار کتاب‌دوست است و کتابخانه‌های موجود در این شهر پاسخگوی نیازهای این جمعیت کتابخوان نیست.

ارسطو گویلی با اشاره به فعالیت دو باب کتابخانه عمومی در شهر سقز، افزود: فاصله این دو کتابخانه از هم بسیار کم است و به‌منظور دسترسی عمومی مردم به کتاب و کتابخانه باید زیرساخت‌های کتابخوانی را در این شهر توسعه داد.

وی افزود: در این راستا شهرداری سقز به‌عنوان حامی کتابخانه‌های عمومی، یک قطعه زمین با موقعیت بسیار عالی در خیابان دکتر خالدی به‌منظور ساخت کتابخانه تعیین کرده و باید هرچه سریع‌تر کارهای اداری و اقدامات اولیه به‌منظور تسریع در کلنگ‌زنی و ساخت پروژه انجام شود.

شهردار سقز با تقدیر از نقش خیرین سقزی در کمک به رفع مشکلات و توسعه شهری، افزود: خیرین در این شهرستان بسیار علاقه‌مند به مشارکت در اجرای طرح‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و پزشکی هستند و این امر فرصت بسیار خوبی به‌منظور استفاده از مشارکت آن‌ها در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان است.

وی ترویج فرهنگ مطالعه را وظیفه ای همگانی عنوان کرد و گفت: شهرداری سقز، حمایت از کتابخانه‌های عمومی را از اولویت‌های فرهنگی خود می‌داند و در این راستا پشتیبان همیشگی کتابخانه‌های عمومی است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت‌های شهرداری سقز از کتابخانه‌های عمومی، عنوان کرد: حمایت‌ها و توجه ویژه شهردار سقز به مقوله فرهنگ و به ویژه کتاب و کتابخوانی بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است.

معصومه حسنی خونسار بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز در برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی و همچنین خدمات رسانی به عموم مخاطبان در استان وضعیت مطلوبی دارند.

وی با اشاره به زیربنای کتابخانه‌های عمومی در استان کردستان، گفت: هم اکنون زیربنای کتابخانه‌های عمومی در استان 24 هزار و 300 متر مربع است و به ازای هر100 نفر از جمعیت، یک و نیم متر مربع فضا وجود دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به اینکه این نهاد فرهنگی به منظور توسعه زیرساخت‌ها نیاز به حمایت مسئولان و خیرین دارد، افزود: نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست و همگان باید به این مهم توجه داشته باشند.

حسنی‌خونسار اضافه کرد: کردستان در بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) با عنوان استانی فرهنگی نام برده شده و وظیفه مسئولان به‌ویژه در حوزه فرهنگ، توجه به ظرفیت‌های استان و زمینه‌سازی برای رشد شاخص‌های فرهنگی است.

 

 

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/77961