شناسه خبر:77961
1402/10/14 13:34:34

در راستای ارتقای ساخش‌های فرهنگی در سقز، شهرداری این شهر یک قطعه زمین به مساحت 500 متر مربع برای ساخت کتابخانه واگذار کرد.

شهردار سقز روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اظهار کرد: سقز دومین شهر پرجمعیت استان و از قدیمی‌ترین شهرهای ایران و دارای مردمی بسیار کتاب‌دوست است و کتابخانه‌های موجود در این شهر پاسخگوی نیازهای این جمعیت کتابخوان نیست.

ارسطو گویلی با اشاره به فعالیت دو باب کتابخانه عمومی در شهر سقز، افزود: فاصله این دو کتابخانه از هم بسیار کم است و به‌منظور دسترسی عمومی مردم به کتاب و کتابخانه باید زیرساخت‌های کتابخوانی را در این شهر توسعه داد.

وی افزود: در این راستا شهرداری سقز به‌عنوان حامی کتابخانه‌های عمومی، یک قطعه زمین با موقعیت بسیار عالی در خیابان دکتر خالدی به‌منظور ساخت کتابخانه تعیین کرده و باید هرچه سریع‌تر کارهای اداری و اقدامات اولیه به‌منظور تسریع در کلنگ‌زنی و ساخت پروژه انجام شود.

شهردار سقز با تقدیر از نقش خیرین سقزی در کمک به رفع مشکلات و توسعه شهری، افزود: خیرین در این شهرستان بسیار علاقه‌مند به مشارکت در اجرای طرح‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و پزشکی هستند و این امر فرصت بسیار خوبی به‌منظور استفاده از مشارکت آن‌ها در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان است.

وی ترویج فرهنگ مطالعه را وظیفه ای همگانی عنوان کرد و گفت: شهرداری سقز، حمایت از کتابخانه‌های عمومی را از اولویت‌های فرهنگی خود می‌داند و در این راستا پشتیبان همیشگی کتابخانه‌های عمومی است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت‌های شهرداری سقز از کتابخانه‌های عمومی، عنوان کرد: حمایت‌ها و توجه ویژه شهردار سقز به مقوله فرهنگ و به ویژه کتاب و کتابخوانی بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است.

معصومه حسنی خونسار بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز در برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی و همچنین خدمات رسانی به عموم مخاطبان در استان وضعیت مطلوبی دارند.

وی با اشاره به زیربنای کتابخانه‌های عمومی در استان کردستان، گفت: هم اکنون زیربنای کتابخانه‌های عمومی در استان 24 هزار و 300 متر مربع است و به ازای هر100 نفر از جمعیت، یک و نیم متر مربع فضا وجود دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به اینکه این نهاد فرهنگی به منظور توسعه زیرساخت‌ها نیاز به حمایت مسئولان و خیرین دارد، افزود: نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست و همگان باید به این مهم توجه داشته باشند.

حسنی‌خونسار اضافه کرد: کردستان در بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) با عنوان استانی فرهنگی نام برده شده و وظیفه مسئولان به‌ویژه در حوزه فرهنگ، توجه به ظرفیت‌های استان و زمینه‌سازی برای رشد شاخص‌های فرهنگی است.

 

 

شناسه خبر 77961