کد خبر : 43850
تاریخ : 1400/5/6
گروه خبری : استان‌ها

سخنی با منتخبان جوان شورای اسلامی شهر همدان

نگارنده با تجربه اینکه سال‌ها تعامل با منتخبان شوراها دارد، به قصد ادای وظیفه اخلاقی و شرعی نکاتی را به منتخبان جوان شورا یادآور می‌شود:

1. با ورود منتخبان جوان به شورا قدرت قانونی رسمی و غیر رسمی به ایشان منتقل می‌شود و به‌هرحال اختیارات و امکاناتی در اختیار می‌گیرند، در اینجا لازم است مراقبت شود که این قدرت و اختیارات موجب هتک حرمت بزرگان و پیشکسوتان شاغل در شهرداری نشود. اگر دستورات، انتظارات، توقعات و حتی اعتراضات و انتقادات به بدنه شهرداری و کارکنان و بزرگان شهرداری با حفظ حرمت و رعایت بزرگ‌تر کوچک‌تری صورت پذیرد، خداپسندانه‌تر است و قطعاً خداوند عوض خیر به حرمت نگه‌دارندگان خواهد داد.

2. قرار گرفتن در مسند سیاسی بالاتر به معنای برتری مدیریتی، علمی و تقوایی نیست. چه‌بسا افرادی که دارای توان مدیریتی بالاتر، دانش برتر و یا تقوای بالاتری هستند، اما وارد فضاهای سیاسی و انتخاباتی نمی‌شوند؛ فرق حکومت اسلامی با حکومت‌های طاغوتی در این است که در حکومت اسلامی برتری سیاسی لزوماً به معنای برتری علمی و تقوایی نیست. بنابراین جوانان مؤمن انقلابی که وارد شورا شده‌اند، با رعایت نکته فوق به آن توجه وافر داشته باشند و اثبات کنند که انتخاب مردم درست بوده و واقعاً آن‌ها شرایط احراز چنین جایگاهی را داشته‌اند.

3. با روحیه اخلاق‌گرایانه‌ای که در منتخبان جوان شورا سراغ می‌رود، انتظار این است که قبل از هر اعلام نظر و تصمیمی، هرچه بیشتر جوانب امور را بررسی و تفحص کنند تا شاید خلأ طبیعی تجربه جبران شود. تصمیمات شتاب‌زده و با سرعت شاید موجب غفلت از برخی زوایای پنهان و ورود زیان به منافع مردم و شهر بشود.

4. خوشبختانه در شورای ششم برخی چهره‌های پیشکسوت و معتمد شهر که سال‌ها در کنار مردم بوده و همراهی آنان را تجربه کرده‌اند، در کنار منتخبان جوان حضور دارند. این حضور باید قدر دانسته شود و از دانش و تجربه آنان حداکثر بهره‌برداری بشود. بی‌شک شور و نشاط جوانی همراه با روحیه انقلابی‌گری در کنار صبر و حلم بزرگان می‌تواند دستاورد‌های کم‌نظیری برای شهر به‌وجود آورد و رایحه دلنواز خدمت را بدون فوت وقت و انرژی به کام شهروندان شیرین کند.

5. فرق جوان انقلابی با سایرین در خدمت به ولی نعمتان جامعه توأم با ایمان راسخ به اهداف بلند است؛ فراموشی خود و منیت‌ها. همان‌گونه که جوانان انقلابی و بسیجی در دوران طلایی دفاع مقدس از نعمت شیرین زندگی و جان خود گذشتند تا انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی پایدار بماند، امروز نیز وظیفه‌ای جز حفظ و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی متصور نیست. ضربه بزرگی که این‌روز‌ها نظام مقدس جمهوری اسلامی درحال تحمل است، از ناحیه مسئولینی است که به‌خوبی امانت‌داری نکردند و از قدرت مکتسبه خود بعضاً برای منافع شخصی و ارتقای خود بهره بردند و خطای بزرگ اینان به پای نظام نوشته شده است. فرصت روی کار آمدن چهره‌های انقلابی در دولت و در شوراها همیشگی نیست و شاید تکرارشدنی نباشد، پس باید آن را قدر دانست و با خدمت صادقانه و سالم موجبات رضایت شهروندان فهیم را به‌وجود آورد و در این صورت است که پایداری و ماندگاری چهره‌های انقلابی و صدیق در مناصب قدرت مداوم خواهد شد و قدرت در خدمت اسلام و مسلمین به‌کار گرفته خواهد شد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/43850