کد خبر : 44056
تاریخ : 1400/5/11
گروه خبری : استان‌ها

در تویسرکان صورت گرفت؛

کاشت60 نهال، مجازات جایگزین حبس متخلفین عرصه‌های منابع طبیعی

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، علیرضا قاسمی‌مجاهد افزود: یک متخلف زیست‌محیطی در شهرستان تویسرکان با رأی دادگاه به کاشت 30 اصله درخت بید و 30 اصله درخت گردو محکوم شد.

قاسمی‌مجاهد گفت: فردی اقدام به قطع 12 اصله نهال «بید» در یکی از روستاهای شهرستان تویسرکان کرده بود که با شکایت منابع طبیعی پرونده‌ای علیه وی با عنوان «تخریب اراضی ملی و قطع درخت» در مرجع قضائی تشکیل شد.

وی اضافه کرد: ابتدا برای این متهم حکم قضائی مبنی بر تحمل سه سال حبس و در مرحله دوم تحمل یک سال حبس صادر شده بود که درنهایت این پرونده مجدد در شعبه 102 کیفری شهرستان تویسرکان مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: با حکم قاضی شعبه 102 کیفری، متهم مکلف به حضور در محل جرم و کاشت 60 اصله نهال «گردو» و «بید» شد.

قاسمی‌مجاهد اظهار کرد: 236 فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در این استان طی سه ماه نخست امسال تشکیل شده، همچنین 328 فقره پرونده در این مدت‌زمان مختومه شده است.

وی گفت: برای متصرفان اراضی ملی مجازات جایگزین حبس نظیر کاشت درخت و حفر کانال صادر شده و در سال 99 گرایش مرجع قضائی به صدور مجازات جایگزین حبس افزایش داشته است.

قاسمی‌مجاهد افزود: صدور مجازات‌های جایگزین حبس در فرهنگ‌سازی حفظ انفال و اراضی ملی، آگاه‌سازی فرد از اهمیت حفظ منابع طبیعی و کاهش تخلف مؤثر است.

براساس آمار منتشره وسعت اراضی ملی همدان بیش از 905 هزار هکتار است که نزدیک به نیمی از مساحت این استان را شامل می‌شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/44056