کد خبر : 44765
تاریخ : 1400/6/1
گروه خبری : استان‌ها

توسعه خوشه‌های فرش، عسل و آبزی‌پروری لرستان

ایجاد خوشه پلاستیک گام مؤثر در ایجاد اشتغال

بختیار رازانی با بیان اینکه لرستان یک استان صنعتی محسوب نمی‌شود، ابراز کرد: پتانسیل و مزیت اصلی لرستان کشاورزی و پس از آن گردشگری است، اما نباید از ایجاد صنعت در استان غافل شویم.

وی افزود: اکنون حدود 18 شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه فعال داریم که تقریباً یک‌سوم صنعت استان در این شهرک‌های صنعتی مستقر و حدود 70 درصد آن‌ها فعال است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما آن است که در سال جاری این 70 درصدی که اکثراً کمتر از ظرفیت تولید می‌کنند را به ظرفیت برسانیم و سپس به دنبال واحدهای راکد رفته و به چرخه تولید برسانیم و یا تأمین مالی، تغییر تولید و دیگر مشکلات پیش روی آن‌ها را رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر سه شهرک و ناحیه صنعتی جدید به نواحی صنعتی استان اضافه شده است، عنوان کرد: ناحیه صنعتی چمن سلطان الیگودرز، ناحیه صنعتی رومشکان و شهرک صنعتی نورآباد اخیراً به مساحت صنعتی استان اضافه شده است.

رازانی افزود: مطالعه روی خوشه‌های کسب‌وکار، کار مهم دیگری است که انجام داده‌ایم و در این راستا 19 خوشه کسب‌وکار شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه سه خوشه فرش، عسل و آبزی‌پروری لرستان درحال توسعه است، گفت: خوشه پلاستیک را نیز در شرف توسعه داریم، توسعه خوشه‌های کسب‌وکار می‌تواند گام مفیدی در ایجاد اشتغال استان باشد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/44765