شناسه خبر:44765
1400/6/1 09:59:27

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه سه خوشه فرش، عسل و آبزی‌پروری لرستان در‌حال توسعه است، گفت: خوشه پلاستیک را نیز در شرف توسعه داریم، توسعه خوشه‌های کسب‌وکار می‌تواند گام مفیدی در ایجاد اشتغال استان باشد.

بختیار رازانی با بیان اینکه لرستان یک استان صنعتی محسوب نمی‌شود، ابراز کرد: پتانسیل و مزیت اصلی لرستان کشاورزی و پس از آن گردشگری است، اما نباید از ایجاد صنعت در استان غافل شویم.

وی افزود: اکنون حدود 18 شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه فعال داریم که تقریباً یک‌سوم صنعت استان در این شهرک‌های صنعتی مستقر و حدود 70 درصد آن‌ها فعال است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما آن است که در سال جاری این 70 درصدی که اکثراً کمتر از ظرفیت تولید می‌کنند را به ظرفیت برسانیم و سپس به دنبال واحدهای راکد رفته و به چرخه تولید برسانیم و یا تأمین مالی، تغییر تولید و دیگر مشکلات پیش روی آن‌ها را رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر سه شهرک و ناحیه صنعتی جدید به نواحی صنعتی استان اضافه شده است، عنوان کرد: ناحیه صنعتی چمن سلطان الیگودرز، ناحیه صنعتی رومشکان و شهرک صنعتی نورآباد اخیراً به مساحت صنعتی استان اضافه شده است.

رازانی افزود: مطالعه روی خوشه‌های کسب‌وکار، کار مهم دیگری است که انجام داده‌ایم و در این راستا 19 خوشه کسب‌وکار شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه سه خوشه فرش، عسل و آبزی‌پروری لرستان درحال توسعه است، گفت: خوشه پلاستیک را نیز در شرف توسعه داریم، توسعه خوشه‌های کسب‌وکار می‌تواند گام مفیدی در ایجاد اشتغال استان باشد.

شناسه خبر 44765