کد خبر : 47355
تاریخ : 1400/7/29
گروه خبری : شهر

نقش چشمگیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان در ایجاد نظم و آرامش

محمد گلشن در جریان بازدید مدیر بازرسی شهرداری همدان از مرکز کنترل ترافیک شهری، اظهار کرد: پایش معابر، کنترل ترافیک و ثبت تخلفات یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مدیریت عبور و مرور در حوزه مدیریت شهری محسوب می‌شود که بر همین اساس تلاش می‌کنیم نواقص موجود را رفع و به سمت هوشمندسازی مرکز به عنوان یکی از موضوعات با اهمیت حوزه مدیریت شهری حرکت کنیم.

وی افزود: هدف مدیریت شهری از نصب دوربین‌های نظارتی هوشمند در نقاط مختلف شهر تنها کنترل ترافیک نیست بلکه بهره برداری مناسب از مجموع فعالیت‌های شهری از دیگر اهداف و کارکردهای این سامانه است.

سرپرست مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان با بیان اینکه طی پنج ماه گذشته تعمیر اساسی و به‌روزرسانی دوربین‌های هوشمند شهری انجام و به صورت سامانه‌ای متصل و یکپارچه عمل می‌کند، گفت: تعداد 6 دستگاه دوربین هوشمند جدید در نقاط مختلف شهر همدان نصب شده و 9 دوربین جدید نیز به زودی در دیگر مناطق شهر نصب و راه اندازی خواهد شد.

گلشن تصریح کرد: در این مدت واحد بازگشت بازرسی نیز در مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان راه اندازی و روزانه نسبت به رصد و بازدید از تأسیسات و تجهیزات نصب شده در سطح شهر برای رفع هرگونه نقص اطلاعاتی اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه جلوگیری از حوادث رانندگی و کنترل ترافیک در سطح شهر همدان نیازمند اقدامات کنترلی و پیگیری‌های لازم است، تاکید کرد: بدون شک قانونمداری، هنجار شناسی، رعایت مقررات رانندگی و تردد استاندارد وسایل نقلیه در شهر بیشترین نقش و اثر را در دستیابی به شهر ایده آل دارد.

محمد درگاهی، مدیر بازرسی شهرداری همدان نیز در این بازدید خاطرنشان کرد: اقدامات ارزنده و چشمگیری طی سال جاری در این مرکز انجام شده که البته این مرکز باید به واحد مدیریت و کنترل هوشمند حمل و نقل شهری تبدیل شود.

وی افزود: کارکرد این مرکز در حوزه‌های نظارتی، مدیریت ناوگان شامل اتوبوسرانی، تاکسیرانی، پسماند و خدمات شهری و همچنین در حوزه سامانه‌های تردد شهری نقش مهمی در بهبود روند و فعالیت‌های مدیریت شهری دارد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/47355