کد خبر : 50213
تاریخ : 1400/10/4
گروه خبری : استان‌ها

انتظار 36 ساله خانواده شهید حمیدرضا ترابی بر بام اسدآباد به پایان رسید

امام‌جمعه اسدآباد در این مراسم ضمن خوشامدگویی به پدر و خواهر و خانواده این شهید گران‌قدر، اظهار کرد: متأسفانه به‌دلیل در بستر و زمین‌گیر بودن مادر این شهید عزیز و به‌خاطر حفظ سلامت عمومی وی، موضوع را با این مادر گرامی هنوز در میان نگذاشته‌اند و از مسئله شناسایی فرزندشان اطلاعی ندارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدموسی حسینی‌مجد افزود: خداوند این شهید والامقام را دوست داشته که در ایام شناسایی شود تا همه ما بیش‌ازپیش از عطر و بوی فاطمیه برخوردار شویم.

وی با اشاره به اینکه مزار مطهر شهدای گمنام در شهرهای ایران زمینه خوبی برای نوجوانان و جوانان است که با این سرمایه‌های معنوی و کرامات آن‌ها آشنا و مأنوس شوند، ادامه داد: این شهدای خوشنام سند مظلومیت مردم و نظام و انقلاب اسلامی و ولی فقیه هستند.

حسینی‌مجد با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) در عمر کوتاه خود همواره از ارزش‌های اسلام و دین اسلام و ولایت دفاع کرد، افزود: امروز ما در میانه راه بوده و شهدا چراغ راه هستند و امانت‌داری ما را می‌بینند و باید با تأسی از فاطمه زهرا (س) و شهدا همواره مدافع ارزش‌های اسلام و ولایت باشیم.

حسینی‌مجد در ادامه با اشاره به حماسه نهم دی‌ماه، خاطرنشان کرد: ملت ایران در حماسه نهم دی‌ماه 1388 با شور انقلابی به خیابان‌ها ریخته و ضمن حمایت از ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، خط بطلانی بر همه دسیسه‌های دشمنان اسلام و عوامل آن‌ها ازجمله فتنه‌گران کشیدند.

وی دشمن‌شناسی و همراهی با ولایت و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی را از ابعاد مهم حماسه نهم دی‌ماه خواند و گفت: ملت بیدار، آگاه، تابع ولایت فقیه و دشمن‌شناس ایران با حضور گسترده در صحنه نمی‌گذارند دشمنان به اهداف پلید خود برسند که حماسه نهم دی‌ماه 1388 از مصادیق بارز این حضور است.

در ادامه این مراسم پدر و خواهر شهید والامقام حمیدرضا ترابی بر مزار شهید عزیز نامدار خود پس از 36 سال انتظار حضور یافتند.

حمیدرضا ترابی متولد سال 1347 و عضو گردان تخریب لشکر انصارالحسین (ع) همدان 17 ساله با تخصص تخریبچی بوده که در یکم اسفندماه سال 1364 در جاده ام‌القصر فاو به شهادت رسیده و در سال 91 به اتفاق دو شهید گمنام والامقام دیگر به‌عنوان یکی از شهیدان گمنام در گردنه اسدآباد واقع در پارک جنگلی شهید مدنی به خاک سپرده شده است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/50213