شناسه خبر:50213
1400/10/4 10:07:43

سپهرغرب، گروه خبر: با شناسایی و مشخص شدن هویت یکی از شهدای گمنام خفته در پارک شهید مدنی (بام اسدآباد) واقع در گردنه این شهر از طریق آزمایشات DNA و اعلام نام وی و اطلاع‌رسانی به خانواده گران‌قدر ایشان، صبح روز پنجشنبه مراسم تکریم و استقبال از خانواده شهید والامقام حمیدرضا ترابی با میزبانی باشکوه مسئولان شهرستان اسدآباد، خانواده‌های معظم شهدا، بسیجیان و ایثارگران و آحاد مردم ولایتمدار این شهرستان انجام شد.

امام‌جمعه اسدآباد در این مراسم ضمن خوشامدگویی به پدر و خواهر و خانواده این شهید گران‌قدر، اظهار کرد: متأسفانه به‌دلیل در بستر و زمین‌گیر بودن مادر این شهید عزیز و به‌خاطر حفظ سلامت عمومی وی، موضوع را با این مادر گرامی هنوز در میان نگذاشته‌اند و از مسئله شناسایی فرزندشان اطلاعی ندارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدموسی حسینی‌مجد افزود: خداوند این شهید والامقام را دوست داشته که در ایام شناسایی شود تا همه ما بیش‌ازپیش از عطر و بوی فاطمیه برخوردار شویم.

وی با اشاره به اینکه مزار مطهر شهدای گمنام در شهرهای ایران زمینه خوبی برای نوجوانان و جوانان است که با این سرمایه‌های معنوی و کرامات آن‌ها آشنا و مأنوس شوند، ادامه داد: این شهدای خوشنام سند مظلومیت مردم و نظام و انقلاب اسلامی و ولی فقیه هستند.

حسینی‌مجد با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) در عمر کوتاه خود همواره از ارزش‌های اسلام و دین اسلام و ولایت دفاع کرد، افزود: امروز ما در میانه راه بوده و شهدا چراغ راه هستند و امانت‌داری ما را می‌بینند و باید با تأسی از فاطمه زهرا (س) و شهدا همواره مدافع ارزش‌های اسلام و ولایت باشیم.

حسینی‌مجد در ادامه با اشاره به حماسه نهم دی‌ماه، خاطرنشان کرد: ملت ایران در حماسه نهم دی‌ماه 1388 با شور انقلابی به خیابان‌ها ریخته و ضمن حمایت از ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، خط بطلانی بر همه دسیسه‌های دشمنان اسلام و عوامل آن‌ها ازجمله فتنه‌گران کشیدند.

وی دشمن‌شناسی و همراهی با ولایت و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی را از ابعاد مهم حماسه نهم دی‌ماه خواند و گفت: ملت بیدار، آگاه، تابع ولایت فقیه و دشمن‌شناس ایران با حضور گسترده در صحنه نمی‌گذارند دشمنان به اهداف پلید خود برسند که حماسه نهم دی‌ماه 1388 از مصادیق بارز این حضور است.

در ادامه این مراسم پدر و خواهر شهید والامقام حمیدرضا ترابی بر مزار شهید عزیز نامدار خود پس از 36 سال انتظار حضور یافتند.

حمیدرضا ترابی متولد سال 1347 و عضو گردان تخریب لشکر انصارالحسین (ع) همدان 17 ساله با تخصص تخریبچی بوده که در یکم اسفندماه سال 1364 در جاده ام‌القصر فاو به شهادت رسیده و در سال 91 به اتفاق دو شهید گمنام والامقام دیگر به‌عنوان یکی از شهیدان گمنام در گردنه اسدآباد واقع در پارک جنگلی شهید مدنی به خاک سپرده شده است.

شناسه خبر 50213