کد خبر : 51430
تاریخ : 1400/11/2
گروه خبری : استان‌ها

766 واحد متخلف بهداشتی در استان همدان به مرجع قضائی معرفی شدند

«لیدا رفعتی» روز پنجشنبه اظهار کرد: بیشترین میزان تخلف این حوزه مربوط به نانوایی‌ها با 127 مورد، کارگاه‌ها و صنایع کوچک با 88، رستوران‌ها با 21 و مراکز ورزشی و رستوران‌ها با 19 مورد است.

وی افزود: همچنین 41 واحد صنفی نیز طی این مدت به‌علت بی‌توجهی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تداوم تخلف با دستور مقام قضائی پلمب شد که شامل هشت نانوایی، چهار رستوران، دو کارگاه، یک مرکز ورزشی، یک مورد استخر شنا و 25 واحد صنفی در رشته‌های مختلف دیگر می‌شود.

به گفته مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان از 42 هزار و 507 مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب استان، چهار هزار و 968 واحد در یک هفته گذشته مورد بازرسی قرار گرفتند.

رفعتی خاطرنشان کرد: 78 درصد از مردم استان همدان هنگام مراجعه به اماکن و مراکز عمومی بهداشت فردی را رعایت می‌کنند که کمترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به مراجعان به پایانه‌های مسافربری برون‌شهری با 63 درصد و صنایع با 67 درصد است.

وی با بیان اینکه 65 درصد مردم استان همدان هنگام مراجعه به اماکن عمومی و خدماتی از ماسک استفاده می‌کنند، ادامه داد: 44 درصد از مراجعان به استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی و نیمی از مراجعان به استادیوم از ماسک برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا استفاده کردند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: با وجود ضرورت رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، میانگین رعایت این اصل بهداشتی طی یک هفته گذشته در استان همدان 61 درصد بوده که کمترین میزان رعایت این مؤلفه مربوط به استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی با 44 درصد، پایانه‌های مسافربری، استادیوم و مراکز تفریحی با 50 درصد و نانوایی‌ها با 52 درصد است.

رفعتی تصریح کرد: همچنین طبق بازدیدهای انجام‌شده از چهار هزار و 968 واحد مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان همدان، سه هزار و 369 واحد معادل 68 درصد به تهویه هوا مجهز بودند.

به گفته وی پس از بررسی وضعیت واکسیناسیون خدمت‌دهندگان در اماکن عمومی مشخص شد که متصدیان چهار هزار و 200 واحد معادل 85 درصد نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کرده‌اند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/51430