شناسه خبر:51430
1400/11/2 09:08:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت که 766 واحد صنفی استان به‌علت بی‌توجهی در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی طی یک هفته گذشته به مرجع قضائی معرفی شدند.

«لیدا رفعتی» روز پنجشنبه اظهار کرد: بیشترین میزان تخلف این حوزه مربوط به نانوایی‌ها با 127 مورد، کارگاه‌ها و صنایع کوچک با 88، رستوران‌ها با 21 و مراکز ورزشی و رستوران‌ها با 19 مورد است.

وی افزود: همچنین 41 واحد صنفی نیز طی این مدت به‌علت بی‌توجهی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تداوم تخلف با دستور مقام قضائی پلمب شد که شامل هشت نانوایی، چهار رستوران، دو کارگاه، یک مرکز ورزشی، یک مورد استخر شنا و 25 واحد صنفی در رشته‌های مختلف دیگر می‌شود.

به گفته مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان از 42 هزار و 507 مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب استان، چهار هزار و 968 واحد در یک هفته گذشته مورد بازرسی قرار گرفتند.

رفعتی خاطرنشان کرد: 78 درصد از مردم استان همدان هنگام مراجعه به اماکن و مراکز عمومی بهداشت فردی را رعایت می‌کنند که کمترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به مراجعان به پایانه‌های مسافربری برون‌شهری با 63 درصد و صنایع با 67 درصد است.

وی با بیان اینکه 65 درصد مردم استان همدان هنگام مراجعه به اماکن عمومی و خدماتی از ماسک استفاده می‌کنند، ادامه داد: 44 درصد از مراجعان به استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی و نیمی از مراجعان به استادیوم از ماسک برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا استفاده کردند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: با وجود ضرورت رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، میانگین رعایت این اصل بهداشتی طی یک هفته گذشته در استان همدان 61 درصد بوده که کمترین میزان رعایت این مؤلفه مربوط به استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی با 44 درصد، پایانه‌های مسافربری، استادیوم و مراکز تفریحی با 50 درصد و نانوایی‌ها با 52 درصد است.

رفعتی تصریح کرد: همچنین طبق بازدیدهای انجام‌شده از چهار هزار و 968 واحد مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان همدان، سه هزار و 369 واحد معادل 68 درصد به تهویه هوا مجهز بودند.

به گفته وی پس از بررسی وضعیت واکسیناسیون خدمت‌دهندگان در اماکن عمومی مشخص شد که متصدیان چهار هزار و 200 واحد معادل 85 درصد نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کرده‌اند.

شناسه خبر 51430