کد خبر : 55416
تاریخ : 1401/2/27
گروه خبری : جامعه

مدیرکل فرهنگ استان همدان از انتشار کتاب اشعار «احمد خوانساری» خبر داد

مسعود ویژه در آیین نکوداشت استاد «احمد خوانساری» (رها) شاعر پیشکسوت همدانی با بیان اینکه نگاهی به فرهنگ و هنر ملل مختلف، گستردگی دامنه ادبیات را نشان می‌دهد و جاذبه آن نیز نزد اقوام مختلف بشری به‌طور کامل مشهود است، افزود: «إِنَّ اللَّهَ جَمِیلٌ یُحِبُّ الْجَمَال» خداوند متعال زیباست و زیبایی را دوست دارد؛ هنر و ادبیات هم چیزی جز پیوند اندیشه و جمال نیست.

وی اظهار کرد: ادبیات بیان زیبای مفاهیم ذهنی و اندیشه‌های بشری در قالبی نافذ و گیرا بوده و چون از زیبایی برخوردار است، با زندگی عجین می‌شود.

ویژه تصریح کرد: امروز بزرگداشت مردی است که هشت دهه از عمر خویش را برای خلق زیبایی در حوزه ادبیات سپری کرده و از وی به‌عنوان شاعر رنگ‌ها یاد می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه نام استاد احمد خوانساری در کنار بزرگان شعر و ادبیات این سرزمین قرار گرفته و بی‌شک نام ایشان در تاریخ این دیار ماندگار خواهد ماند، خاطرنشان کرد: امروز که به نام روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی مزین شده است، فرصتی پیش آمد تا جایگاه این استاد پیشکسوت را پاس بداریم.

ویژه تأکید کرد: به‌عنوان خادم فرهنگ و هنر این استان تلاش می‌کنم زمینه انتشار آثار استاد خوانساری فراهم شده و به‌زودی اشعار ایشان در قالب کتاب منتشر شود.

اجرای این برنامه را میرهاشم میری برعهده داشت و شعرخوانی بهرام ترکمان، رئیس خانه شعر و ادب همدان، محمد کلافچی، مسئول انجمن حافظ‌خوانی، محمد صارمی‌شهاب، از شاعران جوان همدان، از دیگر بخش‌های این برنامه بود و جواد محقق، نویسنده و پژوهشگر پیشکسوت همدانی هم توضیحاتی درباره سال‌ها فعالیت «خوانساری» ارائه کرد.

در ادامه برنامه استاد احمد خوانساری به خوانش بخشی از سرودهای خود پرداخت و در پایان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان و مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور به پاس سال‌ها فعالیت ادبی، از این شاعر پیشکسوت تجلیل شد.

مراسم نکوداشت استاد احمد خوانساری (رها) شاعر پیشکسوت همدانی، هم‌زمان با روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با حضور اهالی فرهنگ، ادب و رسانه استان در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار شد.

«اردیبهشت مفاخر همدان» با هدف تکریم، پاسداشت و تجلیل از مفاخر و بزرگان علم و فرهنگ استان، برگزار می‌شود.

استاد احمد خوانساری بیش از 50 سال سابقه فعالیت فرهنگی دارد و علاوه‌بر فعالیت در انجمن‌های ادبی و همکاری با مطبوعات مختلف، تاکنون آثار زیادی از او منتشر شده است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/55416