شناسه خبر:55416
1401/2/27 09:24:52

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: زمینه انتشار کتاب اشعار استاد «احمد خوانساری» با نام هنری «رها» فراهم شده و به‌زودی منتشر می‌شود.

مسعود ویژه در آیین نکوداشت استاد «احمد خوانساری» (رها) شاعر پیشکسوت همدانی با بیان اینکه نگاهی به فرهنگ و هنر ملل مختلف، گستردگی دامنه ادبیات را نشان می‌دهد و جاذبه آن نیز نزد اقوام مختلف بشری به‌طور کامل مشهود است، افزود: «إِنَّ اللَّهَ جَمِیلٌ یُحِبُّ الْجَمَال» خداوند متعال زیباست و زیبایی را دوست دارد؛ هنر و ادبیات هم چیزی جز پیوند اندیشه و جمال نیست.

وی اظهار کرد: ادبیات بیان زیبای مفاهیم ذهنی و اندیشه‌های بشری در قالبی نافذ و گیرا بوده و چون از زیبایی برخوردار است، با زندگی عجین می‌شود.

ویژه تصریح کرد: امروز بزرگداشت مردی است که هشت دهه از عمر خویش را برای خلق زیبایی در حوزه ادبیات سپری کرده و از وی به‌عنوان شاعر رنگ‌ها یاد می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه نام استاد احمد خوانساری در کنار بزرگان شعر و ادبیات این سرزمین قرار گرفته و بی‌شک نام ایشان در تاریخ این دیار ماندگار خواهد ماند، خاطرنشان کرد: امروز که به نام روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی مزین شده است، فرصتی پیش آمد تا جایگاه این استاد پیشکسوت را پاس بداریم.

ویژه تأکید کرد: به‌عنوان خادم فرهنگ و هنر این استان تلاش می‌کنم زمینه انتشار آثار استاد خوانساری فراهم شده و به‌زودی اشعار ایشان در قالب کتاب منتشر شود.

اجرای این برنامه را میرهاشم میری برعهده داشت و شعرخوانی بهرام ترکمان، رئیس خانه شعر و ادب همدان، محمد کلافچی، مسئول انجمن حافظ‌خوانی، محمد صارمی‌شهاب، از شاعران جوان همدان، از دیگر بخش‌های این برنامه بود و جواد محقق، نویسنده و پژوهشگر پیشکسوت همدانی هم توضیحاتی درباره سال‌ها فعالیت «خوانساری» ارائه کرد.

در ادامه برنامه استاد احمد خوانساری به خوانش بخشی از سرودهای خود پرداخت و در پایان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان و مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور به پاس سال‌ها فعالیت ادبی، از این شاعر پیشکسوت تجلیل شد.

مراسم نکوداشت استاد احمد خوانساری (رها) شاعر پیشکسوت همدانی، هم‌زمان با روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با حضور اهالی فرهنگ، ادب و رسانه استان در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار شد.

«اردیبهشت مفاخر همدان» با هدف تکریم، پاسداشت و تجلیل از مفاخر و بزرگان علم و فرهنگ استان، برگزار می‌شود.

استاد احمد خوانساری بیش از 50 سال سابقه فعالیت فرهنگی دارد و علاوه‌بر فعالیت در انجمن‌های ادبی و همکاری با مطبوعات مختلف، تاکنون آثار زیادی از او منتشر شده است.

شناسه خبر 55416