کد خبر : 56974
تاریخ : 1401/4/4
گروه خبری : جامعه

افزایش 25 برابری پهنای باند اینترنت مخابرات در دو روستای کردستان

آزاد حکمت با اشاره به اجرای پروژه‌های مخابراتی در حوزه‌های مختلف به‌منظور توسعه و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی، اظهار کرد: پهنای باند اینترنت در دو روستای شهرستان سنندج به میزان 25 برابر افزایش یافت.

وی افزود: این اقدام با تلاش شبانه‌روزی همکاران حوزه دیتا و انتقال با تأمین امکانات و تجهیزات لازم با سرمایه‌گذاری 100میلیارد ریال در کمترین زمان صورت گرفته است.

وی با اعلام این مهم که افزایش پهنای باند اینترنت مخابرات موجب دسترسی سریع مشتریان مخابراتی به داده‌ها و اطلاعات موجود در فضای مجازی، انجام برخی از کارهای اداری و روزمره بر بسترهای آنلاین با سرعت بیشتر، ایجاد شرایط برای ارائه و فروش محصولات و تولیدات بومی در روستاها (کسب و کارهای آنلاین) می‌شود اظهار کرد: براین اساس مخابرات منطقه در راستای توسعه و ارتقای زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی در سطح استان پروژه‌های قابل توجهی را تدوین نموده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان خاطرنشان ساخت: پهنای باند اینترنت در روستاهای تازه آباد(عیسی آباد) و جنت‌بو از توابع شهرستان سنندج از چهار مگ به 100مگ، معادل 25 برابر افزایش یافته است.

حکمت گفت: اجرای این پروژه در روستاهای تازه‌آباد (عیسی‌آباد) و جنت‌بو، شرایط ارتقای سرعت سرویس ADSL و واگذاری این سرویس به متقاضیان جدید را فراهم آورده است.

وی با بیان این مطلب که توسعه و ایجاد زیرساخت‌های دیتا در نقاط روستایی می‌تواند از پدیده اجتماعی مهاجرت به شهرها جلوگیری کند، تصریح کرد: مخابرات منطقه کردستان در کنار وظایف اصلی خود به برنامه مسئولیت‌های اجتماعی در این حوزه توجه و نگاه ویژه‌ای دارد که برای تحقق این مهم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/56974