شناسه خبر:56974
1401/4/4 08:30:55

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر مخابرات استان کردستان از افزایش 25 برابری پهنای باند اینترنت مخابرات در دو روستای شهرستان سنندج خبر داد.

آزاد حکمت با اشاره به اجرای پروژه‌های مخابراتی در حوزه‌های مختلف به‌منظور توسعه و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی، اظهار کرد: پهنای باند اینترنت در دو روستای شهرستان سنندج به میزان 25 برابر افزایش یافت.

وی افزود: این اقدام با تلاش شبانه‌روزی همکاران حوزه دیتا و انتقال با تأمین امکانات و تجهیزات لازم با سرمایه‌گذاری 100میلیارد ریال در کمترین زمان صورت گرفته است.

وی با اعلام این مهم که افزایش پهنای باند اینترنت مخابرات موجب دسترسی سریع مشتریان مخابراتی به داده‌ها و اطلاعات موجود در فضای مجازی، انجام برخی از کارهای اداری و روزمره بر بسترهای آنلاین با سرعت بیشتر، ایجاد شرایط برای ارائه و فروش محصولات و تولیدات بومی در روستاها (کسب و کارهای آنلاین) می‌شود اظهار کرد: براین اساس مخابرات منطقه در راستای توسعه و ارتقای زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی در سطح استان پروژه‌های قابل توجهی را تدوین نموده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان خاطرنشان ساخت: پهنای باند اینترنت در روستاهای تازه آباد(عیسی آباد) و جنت‌بو از توابع شهرستان سنندج از چهار مگ به 100مگ، معادل 25 برابر افزایش یافته است.

حکمت گفت: اجرای این پروژه در روستاهای تازه‌آباد (عیسی‌آباد) و جنت‌بو، شرایط ارتقای سرعت سرویس ADSL و واگذاری این سرویس به متقاضیان جدید را فراهم آورده است.

وی با بیان این مطلب که توسعه و ایجاد زیرساخت‌های دیتا در نقاط روستایی می‌تواند از پدیده اجتماعی مهاجرت به شهرها جلوگیری کند، تصریح کرد: مخابرات منطقه کردستان در کنار وظایف اصلی خود به برنامه مسئولیت‌های اجتماعی در این حوزه توجه و نگاه ویژه‌ای دارد که برای تحقق این مهم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزد.

شناسه خبر 56974