کد خبر : 57039
تاریخ : 1401/4/5
گروه خبری : استان‌ها

پروژه آبرسانی روستاهای پله کبود هلیلان در آستانه بهره‌برداری است

امیر باقی روز جمعه اظهار کرد: با توجه به افت شدید سفره‌های آب‌های زیرزمینی در شهرستان هلیلان و مشکلات کمبود شدید آب ناشی از خشک شدن چاه‌های منابع تأمین آب روستاهای بخش جزمان و مرکزی شهرستان هلیلان، شرکت آب و فاضلاب استان به‌صورت اضطراری در سال 1400 اقدام به حفر یک حلقه چاه آب شرب با آبدهی حدود 26 لیتر بر ثانیه کرد.

وی افزود: اواسط خردادماه سال جاری با انجام مطالعات اجرایی مورد نیاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی شامل تجهیز چاه حفر شده، اجرای نیرورسانی شبکه برق و خرید و اجرای خط انتقال به طول 6 کیلومتر را آغاز کرد.

معاون آبفای ایلام با اشاره به پیشرفت 70 درصدی پروژه، یادآور شد: با بهره‌برداری از این پروژه اضطراری جهت تأمین و انتقال آب، مشکل کم‌آبی 18 روستا با جمعیت حدود 9 هزار و 500 نفر در دو مجتمع بخش جزمان و بخش مرکزی هلیلان مرتفع و از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

باقی ادامه داد: در حال حاضر عملیات حفر دو حلقه چاه آب شرب عمیق جهت تقویت تأمین آب شهرک توحید و روستاهای بخش مرکزی و مجتمع داجیوند در حال انجام می‌باشد که در صورت بهره‌برداری از آن‌ها مشکل تأمین آب روستاهای مجتمع داجیوند (چاه مله هار) و تقویت آب شهرک توحید و روستاهای بخش مرکزی (چاه دارپروشه) به طور کامل برطرف خواهد شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب با تاکید بر اینکه جهت اجرای پروژه‌های آبرسانی مذکور مبلغ 130 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی هزینه شده است، تأکید کرد: اجرای فاز اول و دوم آبرسانی به مجتمع داجیوند نیازمند تخصیص اعتبار به میزان 400 میلیارد ریال است که در صورت تخصیص اعتبار لازم عملیات اجرایی پروژه مورد نظر شروع می‌شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/57039