کد خبر : 57925
تاریخ : 1401/4/30
گروه خبری : همدان

استاندار همدان:

شهرداری‌ و جهادکشاورزی جلوی ساخت‌وسازهای غیر مجاز را بگیرند

علیرضا قاسمی‌فرزاد شامگاه سه‌شنبه در جلسه استانی کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری در استان همدان گفت: متأسفانه زمین‌خواری ضربه‌های بسیار عظیم و جبران‌ناپذیری را به اراضی مختلف در سطح کشور وارد کرده است.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته احکام تخریب ساخت‌وسازهای غیر قانونی صادر شده‌اند، اما کسی آن‌ها را اجرا نکرده است. استاندار همدان با بیان اینکه بی‌شک در تدوین قوانین مختلف باید مقتضیات، ظرفیت‌ها و امکانات مناطق مختلف کشور درنظر گرفته شوند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مربوطه باید براساس تجربیات به‌دست‌آمده‌شان، راهکارهای مناسب برای مقابله با زمین‌خواری را احصا و طی یک بسته پیشنهادی به مراجع تصمیم‌گیر ارائه کنند.

قاسمی‌فرزاد ابراز کرد: برای مبارزه با زمین‌خواری، باید سازوکاری اندیشید که اصلاح قانون، مقتضیات منطقه‌ای و نیاز واقعی مردم در آن لحاظ شود.

وی با بیان اینکه فرمانداران جلسه کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری را در شهرستان‌ها برگزار کنند، اظهار کرد: جهاد کشاورزی می‌تواند با ایجاد و ساخت یک پهنه آن را در اختیار مردم قرار دهد، تا از ساخت‌وسازهای غیر قانونی جلوگیری کند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها و سازمان جهاد کشاورزی باید پیش از اینکه ساخت‌وسازهای غیر قانونی آغاز شوند و نه پس از آن، جلوی آن‌ها را بگیرند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/57925