شناسه خبر:57925
1401/4/30 08:20:50

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: شهرداری‌ و جهاد کشاورزی باید پیش از اینکه ساخت‌وسازهای غیر قانونی آغاز شود، جلوی آن‌ها را بگیرند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد شامگاه سه‌شنبه در جلسه استانی کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری در استان همدان گفت: متأسفانه زمین‌خواری ضربه‌های بسیار عظیم و جبران‌ناپذیری را به اراضی مختلف در سطح کشور وارد کرده است.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته احکام تخریب ساخت‌وسازهای غیر قانونی صادر شده‌اند، اما کسی آن‌ها را اجرا نکرده است. استاندار همدان با بیان اینکه بی‌شک در تدوین قوانین مختلف باید مقتضیات، ظرفیت‌ها و امکانات مناطق مختلف کشور درنظر گرفته شوند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مربوطه باید براساس تجربیات به‌دست‌آمده‌شان، راهکارهای مناسب برای مقابله با زمین‌خواری را احصا و طی یک بسته پیشنهادی به مراجع تصمیم‌گیر ارائه کنند.

قاسمی‌فرزاد ابراز کرد: برای مبارزه با زمین‌خواری، باید سازوکاری اندیشید که اصلاح قانون، مقتضیات منطقه‌ای و نیاز واقعی مردم در آن لحاظ شود.

وی با بیان اینکه فرمانداران جلسه کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری را در شهرستان‌ها برگزار کنند، اظهار کرد: جهاد کشاورزی می‌تواند با ایجاد و ساخت یک پهنه آن را در اختیار مردم قرار دهد، تا از ساخت‌وسازهای غیر قانونی جلوگیری کند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها و سازمان جهاد کشاورزی باید پیش از اینکه ساخت‌وسازهای غیر قانونی آغاز شوند و نه پس از آن، جلوی آن‌ها را بگیرند.

شناسه خبر 57925