کد خبر : 57986
تاریخ : 1401/5/1
گروه خبری : جامعه

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری:

شناسایی 380 کودک کار در کرمانشاه

حمایت بهزیستی از کودکان کار

فرحناز محمدی روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به برآورد وجود 800 کودک کار در کرمانشاه، از تشکیل بانک اطلاعاتی کودکان کار و شناسایی آن‌ها برای کسب آمار دقیق‌تر خبر داد و اظهار کرد: تاکنون 380 کودک کار شناسایی شده و در بهزیستی پرونده دارند.

وی تصریح کرد: کودکان کار به تمامی افراد زیر 18 سالی گفته می‌شود که به دلایلی مختلف ازجمله بدسرپرستی، بی‌سرپرستی و یا مشکلات اقتصادی مجبور به همکاری در تأمین معاش خانواده هستند، البته این کودکان رهاشده نیستند و در خانواده زندگی می‌کنند که به دلایل ذکرشده مجبور به کار و فعالیت در سنین پایین هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سامان‌دهی و توانمندسازی این کودکان از اولویت‌ها است که در این راستا بهزیستی به‌عنوان نهادی اصلی در کنار 13 دستگاه مسئول همچون یک مأمن و آغوش گرم برای کودکان خیابانی عمل می‌کند.

محمدی اذعان کرد: در یک مرکز شبانه‌روزی و دو مرکز روزانه خدمات تخصصی روانشناسی، مددکاری به کودک و والدین وی ارائه می‌شود که پس از جمع‌آوری توسط شهرداری و ارجاع به بهزیستی از خدمات آموزشی، توانمندسازی، اشتغال و رفع مشکلات خانواده برخوردار می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهدای 46 واحد مسکونی به مددجویان استان به‌مناسبت هفته بهزیستی اشاره و بیان کرد: چهار واحد از این تعداد به خانواده دومعلوله، 9 واحد به ایتام و 33 واحد هم به خانواده‌های مددجوی تک‌معلوله، روز گذشته اهدا شد.

محمدی اضافه کرد: با توجه به نوع و شدت معلولیت‌ها و همچنین شهری و روستایی بودن مددجویان، کمک‌هزینه‌های بلاعوض بهزیستی متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای خانواده‌های دومعلوله شهری 200 میلیون تومان و روستایی 150 میلیون تومان کمک بلاعوض مسکن پرداخت می‌شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/57986