شناسه خبر:57986
1401/5/1 08:57:13
مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری:

شناسایی 380 کودک کار در کرمانشاه

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تاکنون 380 کودک کار شناسایی شده و از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

فرحناز محمدی روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به برآورد وجود 800 کودک کار در کرمانشاه، از تشکیل بانک اطلاعاتی کودکان کار و شناسایی آن‌ها برای کسب آمار دقیق‌تر خبر داد و اظهار کرد: تاکنون 380 کودک کار شناسایی شده و در بهزیستی پرونده دارند.

وی تصریح کرد: کودکان کار به تمامی افراد زیر 18 سالی گفته می‌شود که به دلایلی مختلف ازجمله بدسرپرستی، بی‌سرپرستی و یا مشکلات اقتصادی مجبور به همکاری در تأمین معاش خانواده هستند، البته این کودکان رهاشده نیستند و در خانواده زندگی می‌کنند که به دلایل ذکرشده مجبور به کار و فعالیت در سنین پایین هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سامان‌دهی و توانمندسازی این کودکان از اولویت‌ها است که در این راستا بهزیستی به‌عنوان نهادی اصلی در کنار 13 دستگاه مسئول همچون یک مأمن و آغوش گرم برای کودکان خیابانی عمل می‌کند.

محمدی اذعان کرد: در یک مرکز شبانه‌روزی و دو مرکز روزانه خدمات تخصصی روانشناسی، مددکاری به کودک و والدین وی ارائه می‌شود که پس از جمع‌آوری توسط شهرداری و ارجاع به بهزیستی از خدمات آموزشی، توانمندسازی، اشتغال و رفع مشکلات خانواده برخوردار می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهدای 46 واحد مسکونی به مددجویان استان به‌مناسبت هفته بهزیستی اشاره و بیان کرد: چهار واحد از این تعداد به خانواده دومعلوله، 9 واحد به ایتام و 33 واحد هم به خانواده‌های مددجوی تک‌معلوله، روز گذشته اهدا شد.

محمدی اضافه کرد: با توجه به نوع و شدت معلولیت‌ها و همچنین شهری و روستایی بودن مددجویان، کمک‌هزینه‌های بلاعوض بهزیستی متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای خانواده‌های دومعلوله شهری 200 میلیون تومان و روستایی 150 میلیون تومان کمک بلاعوض مسکن پرداخت می‌شود.

شناسه خبر 57986