کد خبر : 60151
تاریخ : 1401/6/24
گروه خبری : استان‌ها

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه:

حل مشکل معیشت مرزنشینان بانه در گرو بازگشایی معابر موقت مرزی است

بهزاد رحیمی در جلسه شورای اداری شهرستان بانه که در مسجد جامع شهر بوئین مرکز بخش ننور برگزار شد، اظهار کرد: در راستای خدمت به مردم و افزایش مشارکت مردم، در بیانیه گام دوم انقلاب و بیانات رهبر انقلاب، کمک به افزایش نقش مردم و تحقق عدالت‌محوری و حکمرانی مردمی است.

وی گفت: حضور مدیران تأثیر زیادی در حل مسائل و مشکلات دارد مدیران پشت میزنشین نباید انتظار داشته باشند که مسائل و مشکلات بدون حضور در میان مردم به راحتی حل شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: در وزارتخانه و در فرمانداری شهرستان‌ها یک پست به‌عنوان دستیار مردمی‌سازی تعریف شده که با استقرار یک نفر در این پست تصمیمات دولت و درخواست‌های مردم با هدف عدالت محوری، حمایت از حرکت‌های خودجوش مردمی و تحقق اهداف رهبر انقلاب و حکمرانی مردمی نمود پیدا کند و ارتباط دولت با مردم بیشتر می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت نیاز به همت جمعی و صبر زیاد دارد گفت: مهم‌ترین مطالبه ما از مسئولان بالادستی چهار بانده کردن جاده بانه ـ سقز است که در دو نقطه پیمانکار حضور دارد در قسمتی از جاده ابنیه‌ها در حال احداث است و در قسمت دیگر عملیات خاکی در حال انجام است.

وی جاده بانه ـ مریوان « بانه- سوته» را یکی از پروژه‌های تاریخی عنوان کرد و افزود: با توجه به تزریق اعتبارات قطره‌چکانی که به این پروژه اختصاص یافته هر ساله اعتباراتی که به جاده اختصاص می‌یابد مطالبات قبلی پیمانکار را تأمین می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امسال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان 50 کردستان میلیارد تومان به جاده بانه ـ سوته اختصاص یافت.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات کولبران اشاره کرد و گفت: همه ما از وقایعی که در مرزها برای کولبران اتفاق می‌افتد نگران و ناراضی هستیم و این مشکل در همه محافل و نشست‌ها پیگیری شده و از مرزبان درخواست شده در رابطه با کولبران خویشتن‌داری داشته باشند.

وی افزود: باید برای حل مشکل معیشت مرزنشنیان معابر موقت مرزی با سازو کار مناسب بازگشایی شود و این مهم مطالبه به حق مرزنشنیان است.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولیت یک امانت است که باید مدیران از این امانت به خوبی حفاظت کنند و اقداماتشان را در راستای خدمت به مردم باشد.

رحیمی اضافه کرد: در برخی از ادارات که کارها به‌خوبی پیش نمی‌رود نشان میدهد مدیر اداره با مافوق خود ارتباط و تعامل خوبی ندارند که برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها مدیران شهرستان با مدیران استانی خود ارتباط خوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه 15 درصد اعتبارات قانون بودجه در اختیار استان‌ها است و 85 درصد به صورت ملی توزیع می‌شود، اظهار کرد: اعتباراتی که در سطح کلان برای هر شهرستان تصویب می‌شود بر اساس شاخص‌های جمعیت، وسعت و بسیاری از مسائل دیگر تعیین می‌شود که باید با پیگیری و مطالبه‌گری میزان اعتبارات ارتقا دهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس گفت: اعتبارات شهرستان بانه سال گذشته 30 میلیارد تومان بود که از این میزان تنها 10 درصد تحقق یافته است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/60151