شناسه خبر:60151
1401/6/24 09:06:13

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای حل مشکل معیشت مرزنشنیان معابر موقت مرزی با ساز و کار مناسب بازگشایی شود و این مهم مطالبه به حق مرزنشنیان است.

بهزاد رحیمی در جلسه شورای اداری شهرستان بانه که در مسجد جامع شهر بوئین مرکز بخش ننور برگزار شد، اظهار کرد: در راستای خدمت به مردم و افزایش مشارکت مردم، در بیانیه گام دوم انقلاب و بیانات رهبر انقلاب، کمک به افزایش نقش مردم و تحقق عدالت‌محوری و حکمرانی مردمی است.

وی گفت: حضور مدیران تأثیر زیادی در حل مسائل و مشکلات دارد مدیران پشت میزنشین نباید انتظار داشته باشند که مسائل و مشکلات بدون حضور در میان مردم به راحتی حل شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: در وزارتخانه و در فرمانداری شهرستان‌ها یک پست به‌عنوان دستیار مردمی‌سازی تعریف شده که با استقرار یک نفر در این پست تصمیمات دولت و درخواست‌های مردم با هدف عدالت محوری، حمایت از حرکت‌های خودجوش مردمی و تحقق اهداف رهبر انقلاب و حکمرانی مردمی نمود پیدا کند و ارتباط دولت با مردم بیشتر می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت نیاز به همت جمعی و صبر زیاد دارد گفت: مهم‌ترین مطالبه ما از مسئولان بالادستی چهار بانده کردن جاده بانه ـ سقز است که در دو نقطه پیمانکار حضور دارد در قسمتی از جاده ابنیه‌ها در حال احداث است و در قسمت دیگر عملیات خاکی در حال انجام است.

وی جاده بانه ـ مریوان « بانه- سوته» را یکی از پروژه‌های تاریخی عنوان کرد و افزود: با توجه به تزریق اعتبارات قطره‌چکانی که به این پروژه اختصاص یافته هر ساله اعتباراتی که به جاده اختصاص می‌یابد مطالبات قبلی پیمانکار را تأمین می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امسال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان 50 کردستان میلیارد تومان به جاده بانه ـ سوته اختصاص یافت.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات کولبران اشاره کرد و گفت: همه ما از وقایعی که در مرزها برای کولبران اتفاق می‌افتد نگران و ناراضی هستیم و این مشکل در همه محافل و نشست‌ها پیگیری شده و از مرزبان درخواست شده در رابطه با کولبران خویشتن‌داری داشته باشند.

وی افزود: باید برای حل مشکل معیشت مرزنشنیان معابر موقت مرزی با سازو کار مناسب بازگشایی شود و این مهم مطالبه به حق مرزنشنیان است.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولیت یک امانت است که باید مدیران از این امانت به خوبی حفاظت کنند و اقداماتشان را در راستای خدمت به مردم باشد.

رحیمی اضافه کرد: در برخی از ادارات که کارها به‌خوبی پیش نمی‌رود نشان میدهد مدیر اداره با مافوق خود ارتباط و تعامل خوبی ندارند که برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها مدیران شهرستان با مدیران استانی خود ارتباط خوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه 15 درصد اعتبارات قانون بودجه در اختیار استان‌ها است و 85 درصد به صورت ملی توزیع می‌شود، اظهار کرد: اعتباراتی که در سطح کلان برای هر شهرستان تصویب می‌شود بر اساس شاخص‌های جمعیت، وسعت و بسیاری از مسائل دیگر تعیین می‌شود که باید با پیگیری و مطالبه‌گری میزان اعتبارات ارتقا دهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس گفت: اعتبارات شهرستان بانه سال گذشته 30 میلیارد تومان بود که از این میزان تنها 10 درصد تحقق یافته است.

شناسه خبر 60151