کد خبر : 60489
تاریخ : 1401/7/2
گروه خبری : جامعه

جشن شکوفه‌ها برای 36 هزار دانش‌آموز کلاس‌اولی استان کرمانشاه برگزار شد

این آیین روز 31 شهریورماه به‌صورت نمادین در دبستان «شهدای باقری» شهر کرمانشاه با خواندن تلاوت آیات قرآن، سرود ملی، سرودهای ملی و مذهبی و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: امروز جشن شکوفه‌ها برای حدود 36 هزار دانش‌آموز کلاس‌اولی در سطح تمام مدارس شهری و روستایی با حضور اولیای مدرسه و اولیای خانواده برگزار می‌شود.
«سلمان محمدی» با تبریک فصل جدیدی از زندگی دانش‌آموزان یعنی تحصیل درسی، بیان کرد: از سه ماه قبل در قالب پروژه «مهر» در راستای فراهم کردن همه شرایط و امکانات برای شروع سال تحصیلی جدید با شور و نشاط تلاش کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه برای اول مهرماه 38 مدرسه با 142 کلاس درس و اعتبار 90 میلیارد تومان تحویل آموزش‌وپرورش داده است، گفت: آموزش‌وپرورش استان در سال تحصیلی 1401- 1402 میزبان 370 هزار دانش‌آموز در تمام مقاطع تحصیلی است.
محمدی رویکرد اصلی آموزش‌وپرورش را تربیت تمام‌ساحتی یا چندبُعدی و نه صرفاً آموزش درسی دانش‌آموزان عنوان و اظهار کرد: رویکرد آموزش‌وپرورش در دوره ابتدایی بیشتر بر مهارت‌آموزی یعنی آموزش مهارت زندگی استوار است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود خطاب به خانواده‌ها بیان کرد: مدرسه و خانواده به‌مثابه دو بال یک پرنده برای موفقیت دانش‌آموزان باید عمل کنند و اگر مدرسه و خانواده در تربیت و آموزش باهم هماهنگ نباشند، مطمئناً آن دانش‌آموز موفق نخواهد شد.
محمدی از اولیای دانش‌آموزان خواست برای موفقیت بچه‌های خود را با برنامه‌های درسی و آموزشی و مهارتی مدرسه هماهنگ کنند و جلوی بچه‌ها نسبت به عملکرد مدرسه انتقاد نکنند زیرا باعث می‌شود دانش‌آموزان در انجام تکالیف درسی و آموزشی کوتاهی کنند و عقب بمانند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/60489