شناسه خبر:60489
1401/7/2 09:46:33

سپهرغرب، گروه خبر: آیین جشن شکوفه‌ها با حضور مسئولان آموزش‌وپرورش و اولیای 36 هزار کلاس‌اولی در سطح مدارس ابتدایی استان کرمانشاه برگزار شد و دانش‌آموزان روز اول مدرسه خود را با در دست داشتن پرچم مقدس کشورمان و خواندن سرود ملی آغاز کردند.

این آیین روز 31 شهریورماه به‌صورت نمادین در دبستان «شهدای باقری» شهر کرمانشاه با خواندن تلاوت آیات قرآن، سرود ملی، سرودهای ملی و مذهبی و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: امروز جشن شکوفه‌ها برای حدود 36 هزار دانش‌آموز کلاس‌اولی در سطح تمام مدارس شهری و روستایی با حضور اولیای مدرسه و اولیای خانواده برگزار می‌شود.
«سلمان محمدی» با تبریک فصل جدیدی از زندگی دانش‌آموزان یعنی تحصیل درسی، بیان کرد: از سه ماه قبل در قالب پروژه «مهر» در راستای فراهم کردن همه شرایط و امکانات برای شروع سال تحصیلی جدید با شور و نشاط تلاش کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه برای اول مهرماه 38 مدرسه با 142 کلاس درس و اعتبار 90 میلیارد تومان تحویل آموزش‌وپرورش داده است، گفت: آموزش‌وپرورش استان در سال تحصیلی 1401- 1402 میزبان 370 هزار دانش‌آموز در تمام مقاطع تحصیلی است.
محمدی رویکرد اصلی آموزش‌وپرورش را تربیت تمام‌ساحتی یا چندبُعدی و نه صرفاً آموزش درسی دانش‌آموزان عنوان و اظهار کرد: رویکرد آموزش‌وپرورش در دوره ابتدایی بیشتر بر مهارت‌آموزی یعنی آموزش مهارت زندگی استوار است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود خطاب به خانواده‌ها بیان کرد: مدرسه و خانواده به‌مثابه دو بال یک پرنده برای موفقیت دانش‌آموزان باید عمل کنند و اگر مدرسه و خانواده در تربیت و آموزش باهم هماهنگ نباشند، مطمئناً آن دانش‌آموز موفق نخواهد شد.
محمدی از اولیای دانش‌آموزان خواست برای موفقیت بچه‌های خود را با برنامه‌های درسی و آموزشی و مهارتی مدرسه هماهنگ کنند و جلوی بچه‌ها نسبت به عملکرد مدرسه انتقاد نکنند زیرا باعث می‌شود دانش‌آموزان در انجام تکالیف درسی و آموزشی کوتاهی کنند و عقب بمانند.

شناسه خبر 60489