کد خبر : 60601
تاریخ : 1401/7/7
گروه خبری : جامعه

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان خبر داد:

آب سد تالوار وارد همدان می‌شود

استفاده از آب تالوار پس از تأییدیه سلامت

محمد ضروری اظهار کرد: سد تالوار شامل 145 کیلومتر خط و سه ایستگاه پمپاز و مخزن است که ایستگاه یک و دو پمپاژ شده و وارد مخزن سه شده و ادامه خط را آبگیری می‌کند.
وی گفت: با وصل شدن ایستگاه پمپاژ سه به مخزن دو، آب سد تالوار رسماً وارد همدان می‌شود و این اتفاق درحال رخ دادن است و آب در خط مخزن سه رها و پمپاژ شروع شده که به این ترتیب آب تالوار در خط قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان بیان کرد: یک تا دو روز طول می‌کشد که خط پُر شود و عملاً با پُر شدن این خط آب سد تالوار در همدان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
ضروری با اشاره به اینکه هنوز این پروژه مورد بهره‌برداری رسمی قرار نگرفته و منتظریم آب به مخزن k2 برسد، افزود: این کار درحال انجام است و مقدمات بهره‌برداری رسمی نیز طی چند روز آینده انجام می‌شود.
وی درخصوص استفاده از آب سد تالوار نیز گفت: آب سد تالوار بعد از رسیدن به همدان به تصفیه‌خانه شهیدبهشتی وارد شده و مراحل تصفیه و تست‌های اولیه روی آب انجام می‌شود و اگر از سلامت آب اطمینان حاصل شد، آب وارد شبکه آب‌رسانی می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان یادآور شد: هنوز از آب سد تالوار استفاده نمی‌شود، چون وارد تصفیه‌خانه و تست‌های آزمایشگاهی نشده؛ اما از خط انتقال سد تالوار استفاده و آب چاه‌ها از این خط وارد همدان می‌شود.
ضروری درخصوص قطعی‌های آب که هنوز وجود دارد نیز عنوان کرد: آب سد اکباتان را از دست دادیم، چون کدورت آب بالا رفته بود و این موضوع بر تعادل آب‌رسانی در شهر تأثیر گذاشته که با تأمین آب از چاه‌ها، این مشکل نیز طی چند روز آینده برطرف می‌شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/60601