شناسه خبر:60601
1401/7/7 09:12:41
مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان خبر داد:

آب سد تالوار وارد همدان می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان گفت: با وصل شدن ایستگاه پمپاژ سه به مخزن دو، آب سد تالوار رسماً وارد همدان می‌شود، اما پس از اطمینان از سلامت آن، آب وارد شبکه آب‌رسانی شهر خواهد شد.

محمد ضروری اظهار کرد: سد تالوار شامل 145 کیلومتر خط و سه ایستگاه پمپاز و مخزن است که ایستگاه یک و دو پمپاژ شده و وارد مخزن سه شده و ادامه خط را آبگیری می‌کند.
وی گفت: با وصل شدن ایستگاه پمپاژ سه به مخزن دو، آب سد تالوار رسماً وارد همدان می‌شود و این اتفاق درحال رخ دادن است و آب در خط مخزن سه رها و پمپاژ شروع شده که به این ترتیب آب تالوار در خط قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان بیان کرد: یک تا دو روز طول می‌کشد که خط پُر شود و عملاً با پُر شدن این خط آب سد تالوار در همدان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
ضروری با اشاره به اینکه هنوز این پروژه مورد بهره‌برداری رسمی قرار نگرفته و منتظریم آب به مخزن k2 برسد، افزود: این کار درحال انجام است و مقدمات بهره‌برداری رسمی نیز طی چند روز آینده انجام می‌شود.
وی درخصوص استفاده از آب سد تالوار نیز گفت: آب سد تالوار بعد از رسیدن به همدان به تصفیه‌خانه شهیدبهشتی وارد شده و مراحل تصفیه و تست‌های اولیه روی آب انجام می‌شود و اگر از سلامت آب اطمینان حاصل شد، آب وارد شبکه آب‌رسانی می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان یادآور شد: هنوز از آب سد تالوار استفاده نمی‌شود، چون وارد تصفیه‌خانه و تست‌های آزمایشگاهی نشده؛ اما از خط انتقال سد تالوار استفاده و آب چاه‌ها از این خط وارد همدان می‌شود.
ضروری درخصوص قطعی‌های آب که هنوز وجود دارد نیز عنوان کرد: آب سد اکباتان را از دست دادیم، چون کدورت آب بالا رفته بود و این موضوع بر تعادل آب‌رسانی در شهر تأثیر گذاشته که با تأمین آب از چاه‌ها، این مشکل نیز طی چند روز آینده برطرف می‌شود.

شناسه خبر 60601